چگونه آرایشگری یاد بگیریم؟

آرایشگری یکی از شغل های پر درآمد می باشد و به همین علت است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. برای اینکه بتوانید آرایشگر شوید، نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارید و می توانید، با گذراندن دوره های مختص این حرفه در آموزشگاه های معتبر مهارت های لازم را بدست آورید. در ادامه به طور کامل به سوال “چگونه آرایشگری یاد بگیریم ” را پاسخ خواهیم داد.

چگونه آرایشگری یاد بگیریم؟

آرایشگری مناسب چه افرادی است؟

عواملی که برای انتخاب شغل مناسب باید در همه افراد در نظر گرفته شود عبارتند از علایق، مهارت ها، ویژگی های شخصیتی، شرایط اجتماعی و… اما از بین این موارد ویژگی های شخصیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا افراد باید شغلی را انتخاب کنند که  با روحیات آن ها سازگاری داشته باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال افرادی که قصد دارند در حرفه آرایشگری فعالیت کنند بهتر است برون گرا باشند و از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنند.

برای یادگیری آرایشگری از کجا باید شروع کنم؟

برای اینکه بتوانید یک آرایشگر حرفه ای شوید، باید علاوه بر کسب مهارت در این زمینه، در برقراری ارتباط با دیگران نیز موفق عمل کنید. برقراری ارتباط با مشتریان یکی از عوامل مهم موفقیت در این حرفه می باشد. اکنون قصد داریم تمامی مواردی را که باید برای یادگیری آرایشگری پشت سر بگذارید را عنوان کنیم.

سن مناسب برای ورود به حرفه آرایشگری

ورود به این حرفه نیازمند سن مشخصی نمی باشد و محدودیت سنی ندارد. هر فردی با توجه به استعداد و توانایی که در خود می بیند و همچنین با گذراندن دوره های کارآموزی یا تخصصی، می تواند در هر زمان که بخواهد وارد شغل آرایشگری شود.

مهارت های لازم جهت یادگیری آرایشگری 

  • در زمینه آرایشگری خلاقیت و نوآوری داشته باشد.
  • با استعداد باشد و سریع تکنیک ها را یاد بگیرد.
  • به اصول بهداشتی پایبند باشد و آن را رعایت کند.
  • نسبت به مواد شیمیایی مورد استفاده در سالن ها حساسیت یا آلرژی نداشته باشد.
  • توانایی ایستادن در مدت زمان طولانی را داشته باشد.
  • توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشد.
  • اطلاعات کافی در زمینه مد و زیبایی داشته باشد.
  • تخصص خود را بروز و آپدیت کند.
  • حتما در محیط کار با همکاران خود تعامل و همکاری کند.
  • با حوصله و صبور باشد و با مشتریان کنار بیاید.
  • حتما قبل از شروع کار با توجه به نوع خدمتی که ارائه می دهد، پیشنهاداتی را بدهد و در نهایت نظر و خواسته مشتری را عملی کند.

چگونه آرایشگری یاد بگیریم؟

کارآموزی کنید

برای کسب مهارت هایی که پیش تر به آن اشاره شد، علاوه بر گذراندن دوره های تخصصی، کارآموزی گزینه ای بسیار مناسب جهت سرعت بخشیدن در یادگیری می باشد. با گذراندن دوره های کارآموزی هم حقوق دریافت می کنید و هم تجربه های زیادی را کسب می کنید که مطمئنا باعث موفقیت در آینده کاریتان خواهد شد و به شما این امکان را می دهد تا سریع تر وارد بازار کار شوید.

کارآموزی به این صورت است که شما می توانید در سالن هایی که اقدام به جذب نیروی کارآموز کرده اند فعالیت کنید و کار آرایشگری را به صورت عملی و تجربی فرا بگیرید و پس از مدتی که به کارتان مسلط شدید به عنوان نیروی کار ماهر به استخدام آن ها در بیایید و به فعالیت خود ادامه بدهید.

مهارت های لازم جهت یادگیری آرایشگری

هزینه های مربوط به یادگیری و راه اندازی

مطمئنا برای ورود به هر کاری نیاز به صرف هزینه هایی است. شغل ارایشگری هم از این موضوع مستثنا نیست. برای یادگیری آرایشگری علاوه بر اینکه باید هزینه دوره های آموزشی را پرداخت کنید باید هزینه ای را برای خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

اگر تصمیم داشته باشید مکانی را برای انجام فعالیت خود اجاره کنید، هزینه مکان مورد نظر و همچنین هزینه دریافت مجوز، خرید تمامی تجهیزات به هزینه های دیگر اضافه می شود مگر اینکه بخواهید به عنوان دستیار یا شریک با یکی از همکاران خود به فعالیت بپردازید. اما در بسیاری از مواقع بنا به دلایل متفاوت، مدت زمان و عمر شراکت طولانی نمی شود و شما ترجیح می دهید به صورت مستقل فعالیت کنید که لازم است متحمل همه هزینه ها شوید.

جذب و حفظ مشتریان

برای جذب مشتری باید در وهله اول خدمات شما کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد تا مشتریان را راغب به دریافت خدمات از مجموعه شما کند. برای جذب مشتری می توانید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و خدمات خود را در آنجا به اشتراک بگذارید تا در معرض دید همگان قرار بگیرد. همچنین اگر خدماتی شامل تخفیفات شده است حتما در همین شبکه های اجتماعی قرار دهید زیرا اکثر افراد از تخفیفات استقبال می کنند.

تجهیزات آرایشگری

همانطور که پیش تر گفته شد برای اینکه بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید حتما وقت شناس باشید و خدمات را در ساعاتی که مشخص کرده اید، ارائه دهید زیرا این موضوع برای مشتریان مهم است. مورد دیگری که اهمیت زیادی دارد، چگونگی برخورد شما با مشتریان است که می تواند در حفظ مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.

حتما به خاطر داشته باشید اگر مکان سالن زیبایی خود را تغییر دادید با کمک شبکه های اجتماعی که درآن فعالیت می کنید، آدرس جدید را به اطلاع مشتریان برسانید تا بتوانند جهت دریافت خدمات به مکان جدید مراجعه کنند.

درآمد آرایشگری چقدر است؟

درآمد آرایشگری به عوامل متعددی بستگی دارد به عنوان مثال یکی از عواملی که برای محاسبه درآمد آرایشگری باید در نظر گرفت، سابقه کاری شما و کیفیت خدماتی است که ارائه می دهید. در واقع میزان درآمد شما از آرایشگری بستگی به توانایی ها و مهارت های شما دارد و در مورد افراد مختلف، متغیر است. مورد دیگری که حائز اهمیت است موقعیت مکانی و تعداد مشتریانی است که به شما مراجعه می کنند که بر کمیت درآمد شما تاثیر مستقیم می گذارند.

درحال حاضر سالن های زیبایی زیادی وجود دارند و سالن داران برای افزایش درآمد می بایست پرسنلی را استخدام کنند که علاوه بر داشتن مهارت لازم، استعداد و پشتکار خوبی در حوزه کاری خود داشته باشند و بتوانند رضایت مشتریان را جلب کنند. به این صورت است که می توانید انتظار افزایش درآمد داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله چگونه با آرایشگری پولدار شویم ” را مطالعه نمایید.

مهارت در آرایشگری

چه زمان به صورت مستقل آرایشگری کنیم؟

برای مستقل شدن در این حرفه لازم است که مهارت های خود را توسعه دهید و در تمام رشته ها و شاخه های آرایشگری تا اندازه ای مهارت داشته باشید. موضوع مهم دیگر داشتن سرمایه برای راه اندازی یک سالن زیبایی است. شما باید قبل از هر کاری سرمایه لازم را برای اجاره سالن و خرید تجهیزات فراهم کنید تا بتوانید به صورت مستقل آرایشگری کنید.

کلام آخر

در این مقاله به موضوعاتی مانند چگونگی یادگیری آرایشگری و ملزومات آن پرداخته شد. اگر قصد دارید وارد حرفه آرایشگری شوید بهتر است قبل از انجام هر کاری در مورد مزایا، معایب، چگونگی یادگیری و درآمد آرایشگری مشاوره دریافت کنید زیرا مشاورین متخصص می توانند با استفاده از تخصص خود، شما را راهنمایی  و بهترین مسیر را برایتان ترسیم کنند. سپس با توجه به اطلاعاتی که دریافت کردید، اقدام به یادگیری آرایشگری کنید تا با کمترین آزمون و خطا در این راه موفق شوید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )