خدمات تولید محتوا

شما هم قطعا این جمله معروف را درباره اهمیت تولید محتوا شنیده‌اید، کمتر کسی پیدا می‌شود که این جمله معروف بیل گیتس در ستایش و اهمیت تولید محتوا که «محتوا پادشاه است» را نشنیده باشد. اما منظور او از محتوا چه بود؟ آیا هر محتوایی، پادشاه است؟
بیل گیتس در سال ۱۹۹۶در وبلاگ خود از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت و در حال حاضر هنوز تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

منظورمان از تولید محتوا در بازاریابی محتوا این است که باید محتوایی تولید کنیم تا کاربر یا بازدیدکننده بپسندد و از آن خوشش بیاید. از این راه می‌توانیم کاربر را به سمت خرید محصول، استفاده از خدمات یا کار مهم خودمان سوق دهیم.

خدمات تولید محتوا

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….
محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکت تان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.
تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.

یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت

ست گادین (Seth Godin) بازاریاب و نویسنده‌ی معروف کتاب‌های بازاریابی می‌گوید که بازاریابی محتوا تمامی آن چیزی است که از بازاریابی مانده. از نظر او، مشتریان و کاربران دیگر دنبال دیدن و خرید محصولات نیستند، بلکه تشنه‌ی شنیدن قصه‌های محصولات هستند. پس، تولید محتوا هر روز بیشتر از دیروز برای کسب و کارها اهمیت پیدا کرده. اگر قرار بود که افراد فقط دنبال خواندن اطلاعات محصول و کالاها باشند، بروشورها کافی بود. اما آن چیزی که باعث رونق کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین می‌شود، استفاده درست از دانش تولید محتوا و به طور کلی بازاریابی محتوا (Content marketing) است.

خدمات تولید محتوا ست گودین

اعتمادسازی

تولید محتوا، اعتماد می‌سازد؛ اعتمادی بین کاربر (مشتری، خواننده یا خریدار) با صاحب برند و کسب و کار. ما باید برای خواننده محتوایی ارزشمند تولید کنیم، حتی محتوایی خنده‌دار و سرگرم‌کننده. چنین محتواهایی روز او را می‌سازد و باعث ایجاد رابطه‌ای بین ما و خودش می‌شود. استمرار در تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای انتشار تولید محتوا به صورت منظم، خواننده را وا می‌دارد تا دوباره و دوباره به ما سر بزند. هرچقدر بیشتر سر بزند، بیشتر با ما و کسب و کارمان آشنا می‌شود، ما را می‌شناسد و اعتماد می‌کند.

شناخت از برند

تولید محتوا به شناخت افراد از برند هم کمک می‌کند. وقتی بتوانیم برنامه‌ای منظم برای تولید محتوای هدف‌دار داشته باشیم، به مخاطب کمک می‌کنیم که ما را بیشتر بشناسد. هربار که او روی مقاله‌یا ویدئویی از ما کلیک می‌کند، نام ما بیشتر و بیشتر در خاطره‌اش حک می‌شود. بنابراین، وقتی شخصی دنبال چیزی است که در حوزه‌ی تخصصی محتواهای شماست، سریعا اسم برند شما در ذهنش نقش می‌بندد و سراغ وبسایت یا حتی اینستاگرام شما می‌آید؛ چون می‌داند که صفحه وبلاگ یا اینستاگرام شما، مطالبی را منتشر می‌کند که مناسب اوست و به دردش می‌خورد.

محبوبیت کسب و کار

هدف اصلی هر کسب و کار از تولید محتوا این است که برای مخاطبان هدف تولید محتوا انجام دهد. در اکثر موارد اغلب محتوای تولید شده علاوه بر اینکه برای مخاطبان هدف جذاب است می تواند برای سایرین نیز جذاب باشد اگر بتوانید در تولید محتوا حرفه ای عمل کنید محتواهای شما می تواند توسط بقیه به اشتراک گذاشته شود یا بازنشر شود و به نوعی محتوای شما به یک محتوای ویروسی تبدیل می شود و این یعنی تبلیغات رایگان در این حالت کسب وکار شما شانس بیشتری برای دیده شدن دارد. شما در این حالت هیچ هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نمی کنید و به موثریترین شکل نیز تبلیغات خود را با استفاده از اشتراک گذاری های کاربران انجام می دهید و برند خود را معروف می کنید و می توانید مخاطبان هدفمند بیشتری جذب کنید.

connection.kaizenbcc

محبوبیت کسب و کار

مشکل بسیار بزرگی که برای کسب و کارهای آنلاین یا کسب و کار اینترنتی پیش می آید مسئله بازاریابی محصولات و خدمات است برخی سایت ها اصلا فروش های خوبی را تجربه نمی کنند و حتی هزینه های بسیار زیادی را نیز برای تبلیغات صرف می کنند اما نتیجه دلخواه خود را نمی گیرند. با تولید محتوا و تکنیک های بازاریابی محتوا می توانند این مشکل را حل کنند از آنجایی که تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است لذا ابتدا باید صبور باشید.

حتما توجه داشته باشید که تولید محتوا کار شما را برای مراحل بعدی بازاریابی اینترنتی راحت می کند چون شما اعتماد سازی را با تولید محتوا انجام می دهید و با این کار مخاطبان بسیار زیادی شما را همراهی می کنند و با استفاده از استراتژی تولید محتوا خیلی راحت می توانید مخاطبان هدف خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید . همانطور که گفتم یکی از اهداف هر کسب و کار اینترنتی از تولید محتوا اعتماد سازی است اعتماد سازی با ایجاد ارتباط انجام می شود  شما می توانید در سایت با استفاده از دریافت ایمیل با کاربرانتان ارتباط داشته باشید و با استفاده از ایمیل مارکتینگ هر روز اعتمادشان را به سایت بیشتر کنید و در زمان مناسب پیشنهاد فروش دهید.

بیشتر بخوانید: مدیریت سایت و سئو

تولید محتوا برای کمک به رتبه در گوگل (سئو )

تولید محتوا یکی از اصول اساسی سئو است و گوگل بر روی تولید محتوا بخصوص تولید محتوای جامع تاکید دارد .محتوای خوب به گوگل کمک می کند مخاطبان هدفمند بیشتری برای سایتتان ارسال کند .تولید محتوا به بهبود رتبه در گوگل کمک می کند و هرچقدر بتوانید محتواهای غنی تولید کنید مطمئن باشید بازخورد بسیار خوبی از تولید محتوا می گیرید بازخوردی که با هیچ یک از روش های تبلیغاتی امکان پذیر نیست همیشه سعی کنید در تولید محتوا هوشمندانه عمل کنید و روی کلماتی کار کنید که پرمخاطب هستند با این کار سیلی از کاربران را از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل وارد سایت می کنید.تولید محتوا بهترین استراتژی برای جذب ترافیک هدفمند است.

تبدیل کردن محتوا به سایر فرمت ها

یکی از مهم ترین مزایای تولید محتوا تغییر فرمت محتوا های تولید شده است. با تغییر فرمت محتوا می توانید محتوا های بیشتری را تولید  نمایید و علاوه بر این توزیع محتوا ها در کانال های مختلف نیز راحت تر می باشد. 
اگر شما بتوانید محتوایی را که تولید کرده اید به سایر فرمت ها تبدیل نمایید بدون شک می توانید برای اشتراک گذاری محتوای خود مانور بیشتری را دهید. این مزیت های تولید محتوا باعث می شود تا شما بتوانید بدون صرف زمان اضافه برای تولید کردن یک محتوای جدید به کمک کانال های بیشتر مخاطبین بیشتری را جذب کنید.
تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع براساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری (Persona) معروفند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. تعریفش کمی سخت شد؟

انواع خدمات تولید محتوا

امروزه اکثریت کسب و کار ها به انواع خدمات تولید محتوا، نیاز پیدا می کنند. تولید محتوا امری خلاقانه است و نیاز هر کسب و کاری اگر در راستای تحقق این امر دست به کار شوید و محتوایی با کیفیت تولید کنید و ممکن است جرقه ای در کسب و کار شما ایجاد شود. خدمات تولید محتوا بسیار متنوع است، بیشتر وب سایت های معروف دنیا از استراتژی تولید محتوا خلاق برای سایت خود استفاده کرده اند. اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی برای خود ایجاد کنید، بهترین راه حل برای این کار این است که نمره سئو و رتبه خود را در گوگل بالا ببرید.

connection.kaizenbcc

این گونه مخاطبان در صورت نیاز خدمات مرتبط کسب و کار شما را در گوگل سرچ می کند و در صورت بودن سایت شما در صفحه ای اول آن را انتخاب می کنند. قدم دوم پس از وارد شدن به سایت شما بررسی ها، خواندن مطالب و نوع خدمات شما است که پس آن تصمیم به استفاده از آن خدمات می گیرند و یا خیر.

گاهی اوقات نیز مخاطب به دنبال جواب سوال هایش است که در صورت تولید محتوا خوب، جواب آن سوال ها را در وب سایت شما پیدا خواهد کرد و اینگونه بازدید از سایت شما افزایش میابد. در صورتی که شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، برای گسترش کارتان تنها راه داشتن یک محتوا با کیفیت و خوب می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی اپلیکیشن موبایل

انواع خدمات تولید محتوا عبارت اند از:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا تصویری
  • تولید محتوا ویدئویی

تولید محتوا متنی

تولید محتوا متنی یکی از انواع خدمات تولید محتوا می باشد که همان طور که از نامش پیداست از واژگانی تشکیل شده است که یک محتوا را به وجود می آورد. اکثر وب سایت های موجود در گوگل از محتوا متنی برای سایت خود استفاده می کنند و هدف آن جذب مخاطب بیشتر است. تولید محتوا متنی ملزم کسب یک سری اطلاعات است که به خوبی به کار برده شود و بتواند به درستی پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
شاید برخی تصور کنند که محتوا متنی دیگر کاربرد ندارد و این روز ها مردم بیشتر به دنبال محتوا تصویری و یا ویدئو هستند در صورتی که بیشتر مخاطبانی که در زمینه های به خصوصی تخصص دارند بیشتر به دنبال محتوا متنی برای رسیدن به پاسخ سوالاتشان هستند. خدمات تولید محتوا متنی باید به درستی و بر اساس قواعد خاصی انجام پذیرد همچنین موضوعات مختلف را به صورت کامل توضیح دهد.

تولید محتوا تصویری

خدمات تولید محتوا تصویری به خدماتی گفته می شود که برای تولید محتوا از عکس استفاده می شود. تحقیقات نشان داده شده است که تاثیر محتوا تصویری ۷۰ درصد بیشتر از محتوا متنی می باشد. نکته قابل توجه در تولید محتوا تصویری انتخاب نوع تصاویر مناسب کسب و کار شما می باشد. بسیار مهم است که در مورد مطالب مورد نیازتان اطلاعات کافی داشته باشد و بدانید که چه نوع تصاویری مرتبط با کسب و کار شما است.
برای تاثیر بیشتر می تواند در محتوا متنی خود نیز تصاویری مرتبط و جذابی را به کار ببرید و با استفاده از این تصاویر کاربران را ترغیب به خواندن ادامه مطالب کنید. در استفاده از این تصاویر باید دقت داشت که عکس ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و همچنین از تصاویر تکراری در تولید محتوا استفاده نشود. استفاده از تصاویر تکراری خسته کننده و ضعف سایت شما به شمار می آید.

تولید محتوا ویدئویی

یکی از جدید ترین خدمات تولید محتوا، تولید محتوا ویدئویی می باشد. نرم افزار های زیادی مانند آپارات در این زمینه ایجاد شده اند که افراد در آن محتوا ویدئویی تولید می کنند و حتی از طریق آن کسب درآمد نیز می کنند. تولید محتوا ویدئویی انواع مختلفی دارد به صورت مثال ویدئو های آموزشی. این نوع ویدئو ها شامل آموزش های بسیاری از نرم افزار های تخصصی در زمینه های مختلف می باشد افرادی که در این زمینه ها تخصص دارند یا به صورت رایگان و یا پولی آنها را به اشتراک می گذارند. انواع ویدیوهای آموزشی درسی نیز شامل این موارد نیز می شود.
از انواع دیگر ویدئو های آموزشی می توان به آموزش شغل های مختلف اعم از عکاسی، آشپزی، بورس، نقاشی و غیره نام برد. بسیاری از کسب و کار ها نیز زمانی که محصول و یا خدماتی جدید ارائه می دهند ویدئو های آموزشی مرتبط از نحوه استفاده از آن خدمات و یا محصولات را تولید می کنند. از دیگر انواع خدمات تولید محتوا ویدئویی می تواند تولید ویدئوهای تبلیغاتی، سرگرمی، کمدی و علمی اشاره کرد. از آنجایی که خواندن مطالب طولانی ممکن است برای کاربران خسته کننده شود به همین دلیل تولید ویدئو های کوتاه و جذاب در توضیح دادن مطالب بسیار تاثیر گذار است از سوی دیگر ویدیو ها حجم بیشتری از فضای یک سایت را اشغال می کند و برای موتور های جستجوگر اهمیت دارد.

خدمات بازاریابی تولید محتوا

منظور از خدمات بازاریابی تولید محتوا این است که چگونه از محتوا خود بیشترین بهره را برده و بتوانید سرمایه از دست رفته خود را از طریق خدمات تولید محتوا به دست آورید. به این منظور می توانید از تجربه دیگران استفاده نمایید و آنها را به کار گیرید. خدمات بازاریابی تولید محتوا شامل استراتژی های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال و باید و نباید های این کار است که چه نوع استراتژی های به پیشرفت کار شما کمک شایانی خواهد کرد. مشاغل و بازاریابان دیجیتالی برای تولید هر چه بهتر محتوا و جلب توجه بیشتر مخاطبان ملزم به تولید یک محتوای با کیفیت می باشند.

Content production marketing services.kaizenbcc

مراحل خدمات تولید محتوا

تولید یک محتوا خوب و ارائه بهترین خدمات تولید محتوا یکسری مراحل از پیش تعیین شده احتیاج دارد. نخستین اقدام برای شروع تولید محتوا برنامه ریزی دقیق برای استراتژی های تولید محتوا می باشد. ابتدا می بایستی تعیین کنید به چه دلیل و با چه هدفی قصد دارید تولید محتوا انجام دهید. این نوع استراتژی های تعیین می کند که شما برای چه قشری از جامعه خدمات تولید محتوا انجام می دهید و نحوه چگونگی آن به به وضوح مشخص می شود. هیچ کاری بدون نقشه و هدف مشخص شده به انجام نمی رسد. بنابراین برای تولید محتوا خود نیز نباید بدون برنامه ریزی عمل کنید چرا که این کار می تواند موجب شود که شما از هدف خود منحرف شوید.

مراحل خدمات تولید محتوا خوب شامل:

  • آشنایی کامل از کسب و کار
  • برنامه ریزی دقیق
  • تقویم تولید محتوا

آشنایی کامل از کسب و کار

وقتی می خواهید یک محتوا در زمینه کاری خود تولید کنید اولین اقدام کسب اطلاعات کافی در زمینه و کسب و کارتان است. باید توجه داشت که بیشترین کاربرد تولید محتوا در فضای مجازی آموزش و دریافت اطلاعات مفید می باشد. با داشتن اطلاعات کافی و مفید شما می توانید یک محتوا کاربردی که پاسخگو نیاز کاربران باشد را تولید نمایید. همچنین آشنایی با کسب و کار اینترنتی به شما کمک خواهد کرد که با ماهیت اصلی این کار آشنا شوید و باید ها و نباید ها را رعایت کنید هزینه های این نوع شیوه از کسب و کار بسیار مقرون به صرفه تر از بازاریابی به صورت سنتی و قدیمی است.

برنامه ریزی دقیق

پس از به دست آوردن اطلاعات کافی و تولید محتوا دومین مرحله خدمات تولید محتوا داشتن برنامه ریزی دقیق جزئیات روش تولید محتوا، اینکه چه مواردی در تولید این مسیر می بایستی رعایت شود و همچنین تعیین زمان منتشر شدن محتوا، چگونگی منتشر شدن آن و غیره می باشد. با داشتن یک برنامه دقیق و منظم کارها به سرعت پیش می رود و هر کسی تنها وظیفه خود را به صورت مجزا می داند.

تقویم تولید محتوا

حال نوبت به ایجاد یک تقویم تولید محتوا می باشد. در این تقویم مدت زمان تولید محتوا و زمان انتشار آن را مشخص کنید و برای هر روز یک هدف معین تعیین کنید. در یک تقویم تولید محتوا به صورت جدول موارد بسیاری از جمله: نوع تولید محتوا، هدف تولید محتوا، خدمات تولید محتوا، زمان بندی تولید محتوا، عناوین انتخاب شده برای تولید محتوا و غیره را می توان اضافه کرد و بر اساس این موارد به صورت دقیق برنامه ریزی کرد تا هدف ما از تولید محتوا محقق گردد.

توصیه کایزن به شما:

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )