اغلب مدیران و صاحب کسب و کارها از مشکلات و موانع رشد کسب و کارشون در سازمانشون مطلع هستند، اما متاسفانه به دلیل اینکه انقدر درگیر مسائل و مشکلات درون سازمانی خودشون هستند، یکسری از عارضه ها از دیدشون پنهان میمونه و در لایه های زیرین اون مشکلات خودشون رو گم می کنن. یک مشاور در بخش عارضه یابی به شما میتونه کمک بکنه با اون دانش، تخصص و علمی که داره اون لایه های پنهان از تمامی فرایند ها چه از عملکرد پرسنله و میاد تو فرآیندهای سازمانی همه را مورد بررسی و آنالیز قرار میده و هرجا که مشکلی باشه و هر جا که عارضه ای ایجاد شده باشه با دید ۳۶۰ درجه خودش نسبت به سازمان اونها رو مشخص میکنه و میتونه گزارش کامل، جامع و مدونی رو خدمت اون مدیر ارائه بده تا بتونه بر اساس اون و با کمک گرفتن یک مشاور در روند کارهاش اون مشکلات رو از سر راهش برداره اون موانع رو حل کنه و به رشد و پیشرفت سازمانش کمک شایان ذکری داشته باشه.

عارضه یابی کسب و کار روشی مؤثر برای سنجش فاصله بین کارایی یک سازمان در وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب، و بررسی چگونگی رسیدن این سازمان به اهداف خود است. پیش از این عارضه یابی به عنوان یک تکنیک و بخشی از فرآیند توسعه سازمانی شناخته می‌شد، اما در سال‌‌های اخیر خودش به عنوان یک روش مهم مورد توجه قرار گرفته است.

عارضه یابی موثر، یک فرآیند ارگانیک است، به این معنی که وقتی شما یک سازمان و ساختار و عملکرد آن را بررسی می‌کنید و برای تغییرات آن برنامه‌ریزی می‌کنید، همینطور که تغییرات پیش می‌رود، وضعیت فعلی سازمان هم تغییر می‌کند و بنابراین این فرآیند مجدداً معنی یافته و فعال می‌شود.

ما می دونیم چطوری …

پس از بررسی و تحلیل کسب و کارها و جلسات متمادی که برای مشاوره ده ها شرکت مختلف انجام دادیم، مشاهده کردیم که مدیران توانایی در مجموعه های خصوصی حضور دارند ولی بنا بر وجود یک عامل ناشناخته عملکرد این شرکت ها نسبت به توانایی مدیرانشان کمتر بوده و نتایج قابل توجهی بدست نیاورده بودند، برای ما هم این سوال پیش آمده بود که چه عاملی باعث این همه مشکل در یک سازمان می شود؟

به همین خاطر سعی کردیم تا راهکاری حرفه‌ای و کارآمد برای این مدیران به وجود آوریم.

عارضه یابی کسب و کار

بر این اساس دست به کار شدیم و مانند یک کاراگاه تمام موارد را در این شرکتها بررسی کردیم و به یک نکته کلیدی دست یافتیم. اینکه اکثر مدیران به دلیل مشغله فکری وظایفی که در امور اجرایی کسب وکارشان دارند و به دلیل گذشت زمان، کم کم اهداف و آرزوهایشان را فراموش می کنند و همین مشکلات باعث کاهش بهره وری در مجموعه این مدیران می شود. 

اهداف گروه مشاورین کسب و کار کایزن

مجموعه ما با بهره مندی از کارشناسان و مشاورین با تجربه و به کمک دانش این عزیزان به بررسی های جامع و ریزبینانه به تحلیل کسب و کار شما پرداخته و با ارائه طرح های دقیق و پیش برنده برای مجموعه شما مسیر رشد و پیشرفت کسب و کارتان را هموارتر می کند.

اهداف گروه مشاورین کسب و کار کایزن

حال اجازه دهید با یک مثال مطلب را کمی برای شما شفاف تر کنیم:

فرض کنید شما نیاز به بررسی های جامع از سلامت خودتان دارید برای اینکه بدانید سلامتی شما در چه وضعیتی قرار دارد به پزشک مراجعه می کنید و به درخواست پزشکتان یک آزمایش خون می دهید.

نتایج این آزمایش به شما نشان میدهد که چه اتفاقی در بدن شما افتاده است که حاکی از  افزایش یا کاهش کلسترول و قند خون و.. می باشد.

حال شما می دانید که بیماری بوجود آمده به چه علت بوده و با تغییر سبک زندگی و عملکردتان شرایط پیشگیری و بهبود سلامتی خودتان را رقم خواهید زد و یا پزشک شما با توجه به نتایج به دست آمده و آگاهی بیشتر و دید بازتر می تواند برای شما دارویی متناسب با عارضه احتمالی را تجویز کند. عملکرد Site Survey در سازمان شما هم به همین منوال است .

 پس از تحلیل کسب و کار ، مناسب ترین راهکار برای رشد و پیشرفت کسب وکار شما ارائه می گردد تا باعث حقظ  وقت و انرژی و سرمایه شما شود.

با تحلیل کسب و کار شما و اعلام نتایج و راهکارها ، این امکان را به شما می دهیم تا کسب و کارتان را در عبور از طوفان ها و بحران ها به راحتی هدایت کنید و شرایط را به نحوی که خواسته و هدف اولیه شما بوده است، تغییر دهید.

مشاورین ما با بهره مندی از دانش و تخصص های :

  • مهارت های ارتباطی 
  • مهارت های فردی و اجتماعی
  • مهارت های تسهیل فرآیند ها
  • تفکر تحلیلی و حل مسائل
  • توانایی تکمیل جزئیات 
  • مهارت های سازمانی و سیستمی
  • آگاهی از ساختار کسب و کار
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • مهندسی مورد نیاز فرآیند ها
  • تجزیه تحلیل و بررسی هزینه ها
  • مدل سازی فرایندها
  • درک شبکه های ارتباطی، پایگاه های داده و سایر تکنولوژی ها
vivlio ElisaCalvetB

در زمینه کشف نقاط مبهم و عارضه های موجود در کسب و کار شما اقدام نموده و با ارائه یک گزارش کامل و جامع مسیر سخت و تاریک دنیای کسب و کارتان را برای شما هموار می نمایند.

پیشنهاد می کنیم شما صاحب کسب و کار عزیز حتی برای یک بار هم که شده این مسیر را تجربه کنید و از فواید و سود حاصل از آن بهره مند گردید.

هدف و ضرورت عارضه یابی در سازمان

هر زمان که یک سازمان با مشکلاتی نظیر: ضعف در عملکرد برخی بخش‌ها، واحدها یا بلوک‌های ارتباطی، ضعف در عملکرد کلی سازمان، شکست‌های مکرر سیستم مدیریتی یا یک فرآیند سازمانی، نقض مکرر یک هنجار سازمانی، کاهش رعایت نظم، افت کیفیت خروجی‌ها، افزایش غیبت از کار، افزایش درگیری بین بخش‌ها، و غیره مواجه شود، نیاز به عارضه یابی سازمانی برای بخشی از سازمان یا کل آن ضرورت می‌یابد.

عارضه یابی سازمانی با تحلیل سازمانی همراه است، و به هدف حل مسئله‌ها و بهبود وضعیت کلی سازمان اتفاق می‌افتد. هدف عارضه یابی، شناخت دقیق مشکلاتی که در برابر سازمان قد علم می‌کنند و عوامل پدید آمدن آنها است. به این ترتیب مدیریت سازمان قادر می‌شود درباره راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری کند. از مهم‌ترین فواید فرآیند عارضه یابی سازمانی این است که به خودی خود زمینه افزایش هوشیاری را فراهم می‌کند.

برای مشاوره عارضه یابی کسب و کار خود بر روی لینک زیر کلیک کنید:

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )