طراحی گرافیک و هویت بصری

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک به معنی عنصری تصویری و رساندن پیام مورد نظر به مخاطب به روشی حرفه‌ای و هنرمندانه است. هدف طراحی گرافیکی، تولید محتوای تصویری برای جذب مخاطب هدف است.

فرآیند خلاقانه تولید محتوای گرافیکی باید شامل ایده های طراح گرافیک و کارفرما توامان باشد. برای ایجاد محتوای گرافیکی ای که در اذهان باقی بماند، طراح از هنرهای تجسمی مختلف، مهارت‌های تایپوگرافی، ویرایش عکس و تکنیک های پوسته سازی استفاده می‌کند.

کنار هم قراردادن عناصر مختلف طراحی بستگی به قالب محتوا اعم از پوستر، لوگو، بسته‌بندی، وب سایت و … دارد. محتوای گرافیکی جذاب، می‌تواند فروش شما را چندین برابر افزایش دهد. مشتریان از طراحی گرافیکی منحصر به فرد و با کیفیت این پیام را دریافت خواهند کرد که کسب و کار شما، محصولات و یا خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد و مخاطبان شما را ترغیب به ارتباط با کسب و کار شما خواهد کرد.

همچنین آن ها را به مشتریانی وفادار به برند شما تبدیل خواهد کرد، چرا که تبلیغات محتوای گرافیک در معرفی شرکت به عنوان برندی قابل اطمینان بسیار موثر است.

طراحان گرافیک در معرفی کردن کسب و کار شما در صنعت مربوطه نیز بسیار موثر هستند. مشاهده مداوم لوگویی جذاب مخاطبان را متوجه کسب و کار دارنده آن لوگو خواهد کرد و ابزاری فوق‌العاده برای ایجاد حس اعتماد مشتریان است.

نکته بسیار حائز اهمیت این است که معمولا کسب و کارهای کوچک بودجه بازاریابی چندانی در ابتدای راه ندارند و با دشواری در شناخته کردن نام شرکت مواجه هستند. طراحی لوگو، کارت ویزیت و دیگر محتوای بازاریابی گرافیکی منحصر به فرد می‌تواند به سرعت توجه مخاطبان را جلب کرده و نام برند را در ذهن مخاطبان و در صنعت خودشان شناخته تر کند‌.

یک طراحی گرافیک قدرتمند یک شخصیت مثبت از برند شما ارائه می دهد. اهداف و خواسته‌های برند شما را به کارکنان شما و هم چنین مشتریان کسب و کارتان نشان می‌دهد. این طراحی گرافیک در تمام بخش‌های یک کسب و کار از طراحی وب‌ سایت و تبلیغات گرفته تا طراحی کارت‌های ویزیت و حتی فرم مخصوص کارمندان و طراحی دفتر کار آن‌ها باید به بهترین نحو انجام شود تا بتوانید بهترین بازده را از کسب و کارتان داشته باشید.

طراحی گرافیک
3901111

هویت بصری

هر کسب و کاری نیازمند شخصیتی خاص و متمایزکننده است تا بتواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود. اما در دنیایی که کسب و کارهای زیادی وجود دارند و خدمات مشابهی ارائه می دهند، چگونه تصویری منحصر به فرد در ذهن کاربران خود حک کنید؟

پاسخ این سوال استفاده از «هویت بصری و سازمانی» می باشد.
هویت بصری مجموعه ‌ای از تمام عناصر برند کسب و کار شما است تا تصویر مناسبی از خود را به مخاطب عرضه کنید. هویت بصری برند شما چیزی است که مخاطبان شما در نگاه اول می‌ بینند و بعد از دریافت محصول یا خدمت از شما هویت بصریتان را با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، مرتبط می‌کنند.

محصول یا خدمت شما رابطه میان کسب و کار شما و مشتری را می‌سازد، باعث وفاداری مشتری شده و در نتیجه مشتریان به درک صحیحی از برند کسب و کار شما خواهند رسید و شامل تمام مواردی است که مخاطب با حس بینایی خود آن را شناسایی می کند. مانند: لوگو، رنگ سازمانی، ست اداری، پترن و…

باید بدانیم که هویت بصری، لوگو و برند کاملا با یکدیگر متفاوت هستند اما هریک در تکامل دیگری موثر است. به عنوان مثال رنگی (رنگ سازمانی) که برای لوگو استفاده می کنید، تکمیل کننده بخشی از ماموریتی است که لوگو در نمایش هویت بصری به عهده دارد. می توان گفت که تمام این عناصر، تکه های یک پازل هستند و باید در جای درست خود قرار بگیرند.

همانطور که کفش و مدل مو شما هویت شخصیتی شما را می سازد، طراحی هم تجسمی از هویت بصری کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان، می سازد. بی شک طراحی‌های شما تعیین می‌ کند که برند شما چگونه درک شود، مواردی مانند: طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی سایت، سبک گرافیک شبکه‌های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت و حتی لباس کارکنان شرکت و …

طراحی برند شما باید به گونه ای باشد که نه تنها در ذهن مخاطب ماندگار شوید بلکه در بازار رقابتی کسب و کارها، مخاطب تمایل به خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات کسب و کار شما از خود شما نشان دهد.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )