مشاوره بازاریابی اینترنتی

در عصری زندگی می کنیم که افراد هنگامی که به مطلب، خدمات و یا محصولی نیاز پیدا می کنند، از موتورهای جستجو استفاده می نمایند تا به خواسته خود برسند. موتورهای جستجویی همانند گوگل، به وسیله ای بسیار معمول و جهانی تبدیل شده است به طوری که کاربران اینترنت در هر کجای دنیا از این موتورهای جستجو برای دستیابی به اطلاعات و یا خرید از آنها استفاده می نمایند. همچنین با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، گرایش روز افزون مصرف کنندگان برای خرید از فروشگاه های آنلاین افزایش یافته است. با توجه به مطالب ذکر شده امروزه هر فردی می تواند مستقل از مکان و زمان بدون نیاز به بیرون آمدن از منزل، خدمات و محصولات خود را به مشتریانش عرضه نماید.

مشاوره بازاریابی اینترنتی

در دنیای اینترنت هم، مانند دنیای واقعی برای فروش محصولات و ارائه خدمات به استفاده از اصول بازاریابی نیاز دارید. زیرا رقابت در فضای مجازی بسیار زیاد است و طبیعتا در این میان سایت هایی برنده هستند که به خوبی رفتار مشتری را بشناسند و با استفاده از اصول بازاریابی آنلاین و اینترنتی بتوانند بیشتر و بهتر خود را در معرض دید کاربران اینترنت قرار دهند.

بازاریابی اینترنتی.کایزن
مشاوره بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی مجموعهای از ابزارهایی است که برای افزایش بازدید سایت در گوگل و یا بهبود سایر شبکه های اجتماعی به منظور فروش بیشتر، افزایش محبوبیت و شناخته شدن برند در فضای اینترنت به کار میرود. هدف نهایی در هر تیم بازاریابی آنلاین، “بهبود وضعیت فعلی و رشد و افزایش درآمد کسب و کارهای اینترنتی” است.
داشتن سایت جذاب به همراه محتوای جذاب و مخاطب پسند، ارائه مطالب شفاف، افزایش نرخ تبدیل در صفحات فرود، جلب اعتماد مخاطب، داشتن هدفی روشن و مشخص (نیچ مارکتینگ)، استفاده از تکنولوژیهای جدید و استفاده از محتواهای داستان گونه، استفاده از محتوای ویدئویی از راهکارهای بازاریابی اینترنتی هستند.

یک فعالیت بازاریابی موفق در اینترنت به هیچ عنوان قابل مقایسه با یک فعالیت موفق در دنیای غیرمجازی نیست. اختیاراتی که شما برای کسب درآمد در یک کسب و کار اینترنتی موفق دارید، چه از لحاظ محیط فعالیت و چه از لحاظ تعداد مشتریان بالقوه در بازار هدف بسیار متفاوت تر بازاریابی سنتی می باشد. در دنیای مجازی تحت وب از لحاظ تئوریک محدودیتی جهت تعداد بازارهای هدف و مشتریان شما وجود ندارد و سازمان ها در محیط های غیرمجازی به راحتی می توانند به آن دست پیدا کنند.

روش های بازاریابی اینترنتی عبارتند از ارسال ایمیل، حضور بنری در سایت های پرمخاطب و حضور در صفحه اول سایت های جست و جو گر می باشد. اما روش های بازاریابی اینترنتی اگر به درستی اجرا نشوند، با توجه به پایین بودن هزینه آنها ممکن است موجب از بین رفتن اثربخشی برخی از این روش های بازاریابی اینترنتی شوند.

ارسال ایمیل های تبلیغاتی با عنوان اسپم موجب نارضایتی مخاطبین و حتی ضدتبلیغ برای برند ها شده است. روش های بازاریابی اینترنتی باید مطابق یک برنامه و هماهنگ با سایر روش های بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوان به کمک یک مشاور بازاریابی اینترنتی، بهره وری را در این تبلیغات به حداکثر خود رساند.

چرا بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد؟

طبق آمارهای معتبر منتشر شده، ۷۸% از مردم قبل از خرید، از اینترنت و به طور خاص موتورهای جستجو برای تحقیق درباره آن استفاده می کنند. در ایران مدیران خرید شرکت ها نیز از گوگل برای تحقیق استفاده می کنند و در نهایت شرکت هایی را انتخاب خواهند کرد که علاوه بر دیده شدن در اینترنت، بتوانند محتوا و اطلاعات کافی را در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهند عرضه کنند.

Internet marketing.kaizenbcc 1

مهمترین دلایل اهمیت برخورداری از بازاریابی اینترنتی:

  • توجه به بازار هدف آنلاین
  • ایجاد ارتباط دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتری
  • شخصیسازی تجربه مشتری
  • جذب ترافیک ارگانیک
  • افزایش چشمانداز تجاری
  • چند وظیفهای شدن
  • وجود رقبایی که در این حوزه فعالیت می کنند

برخورداری از یک سایت، به تنهایی کافی نیست. اگر شما زیباترین، سریع ترین و ایمن ترین سایت دنیا را داشته باشید اما سایتتان، بیننده ای نداشته باشد و یا نتواند نظر کاربران خود را جلب کند این سایت هیچ ارزشی نخواهد داشت. برای اینکه بتوانید سایت موفقی داشته باشید باید این سه کار مهم را انجام دهید:

  • هدایت کاربران اینترنتی به سایت
  • نگهداشتن کاربر بر روی سایت و ارائه اطلاعات مناسب
  • تبدیل کاربر به مشتری (افزایش نرخ تبدیل سایت)
مشاوره بازاریابی اینترنتی

مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی:

۱٫ هزینه پایین تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

هر کسب و کاری برای معرفی برند خود به تبلیغات گسترده و در اغلب موارد با هزینه های بالایی نیاز دارد. بدون معرفی برند و نوع کسب و کار، نمیتوان محصولات و یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کرد، در نهایت فرآیند فروشی نیز اتفاق نمیافتد و سودی عاید آن کسب و کار نمیشود. از جمله تبلیغات سنتی میتوان به تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و بنری در سطح شهرها اشاره کرد. اما همانطور که قبلا ذکر شد، این قبیل تبلیغات بسیار گران هستند و با توجه به هزینه هایی که برای آنها صرف میشوند بازدهی بالایی نیز ندارند. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی خصوصا در ابتدای راه، توان پرداخت چنین هزینههای گزافی را ندارند. به همین دلیل بازاریابی اینترنتی به عنوان بازاریابی ارزان قیمت با بازدهی بالا بسیار با اهمیت است. به طور مثال استفاده از فضاهای مجازی، بهینه سازی سایت، تولید محتوا و ایمیل مارکتینگ، نمونه هایی از تبلیغات در بستر اینترنت هستند که با هزینه بسیار کم باعث جذب مشتری میشوند.

۲٫ امکان اندازه گیری نتایج در بازاریابی اینترنتی

فرض کنید برای تبلیغات برند خود دو بنر در دو نقطه مختلف شهر سفارش دادهاید. پس از طی مدت زمان مشخصی از نصب دو بنر، تعداد مشتریانی که از هر بنر جذب کسب و کار شما شدهاند مشخص نخواهد بود و نمیتوان تاثیر مثبت هر بنر را بطور جداگانه اندازه گرفت. اما در بازاریابی اینترنتی میزان جذب مشتری از هر کدام از روشهای تبلیغات به سادگی امکان پذیر است. به طور مثال اگر بازاریابی از طریق فضای مجازی مانند اینستاگرام صورت بگیرد تعداد پیامهای دریافتی در آن برنامه قابل اندازه گیری است. یا اگر از طریق ایمیل مارکتینگ اقدام به بازاریابی دیجیتال شود، با توجه به ابزارهای موجود در این حوزه میتوان نرخ کلیک و ورود به سایت را به دست آورد. با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوانید روشی که بازخورد مثبت بیشتری داشته را شناسایی کنید و هدف خود را بر روی آن روش از بازاریابی متمرکز کنید.

۳. امکان بهینه سازی روش بازاریابی در فضای آنلاین

زمانی که نتایج جذب مشتری را از طریق بازاریابیهای اینترنتی متفاوت اندازه گرفتید، میتوانید روشهای کارآمد را بهینه کرده و روشهای ناکارآمد را کنار بگذارید. به طور مثال اگر در نتایج سرچ گوگل صفحه اول نیستید، میتوانید با کار کردن بر روی SEO سایت خود جایگاه بهتری به دست آورید.

شخصی سازی خرید مشتریان با بازاریابی اینترنتی

۴. شخصی سازی خرید مشتریان با بازاریابی اینترنتی

در بازاریابی اینترنتی امکان شخصیسازی خرید مشتریان وجود دارد. به طور مثال پیامهایی که مشتریان دریافت میکنند حاوی نام و اطلاعات آنها است یا زمانی که در حال خرید اینترنتی هستند می توانید محصولات حوزه علاقهمندیهای آنها را کشف کنید. این شخصیسازی باعث جلب اعتماد مشتریان و ایجاد حس خوشایند در آنها میشود. همچنین باعث تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد.

۵. امکان مقایسه رقبا با کسب و کار خود در بازاریابی اینترنتی

در بازاریابی سنتی به دلیل آشکار نبودن نتایج بازاریابی امکان مقایسه با رقبا بسیار سخت و یا درحد ناچیز است. اما در بازاریابی اینترنتی میتوانید با مطالعه نظراتی که مشتریان برای رقبایتان میگذارند نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و با تقویت آنها در برند خود به رقابت با سایر وبسایتها بپردازید.

۶. شناخت بهتر و وسیع تر بازار با بازاریابی اینترنتی

از طریق بازاریابی اینترنتی میتوانید مخاطبان و مشتریان خود را شناسایی کرده و به نیازهای آنها پی ببرید. به طور مثال با ایجاد یک نظرسنجی در اینترنت محصول مورد نیاز مشتریان را در سایت خود موجود کنید یا نیاز آنها به آموزش یک مطلب را با گذاشتن یک محتوای آموزشی برطرف کنید.

۷. معرفی برند خود با بازاریابی اینترنتی برند

با بازاریابی سنتی برای معرفی برند خود در شهرهای مختلف نیاز به تبلیغات تلویزیونی در شبکههای استانی یا نصب بنر در شهرهای مختلف داشتید. اما با کمک این شیوه از بازاریابی نیازی به تبلیغات گران قیمت نیست. میتوانید با تقویت رتبه خود در گوگل و ایجاد صفحات مجازی با طراحی مناسب، وب سایت خود را به افراد در شهرهای مختلف معرفی کنید.

برند

۸. به اشتراک گذاشتن نام برند شما بین افراد بهوسیله بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوایی(content marketing) یکی از موثرترین روشهای بازاریابی اینترنتی به حساب میآید. زمانی که شما یک محتوای آموزشی در وب سایت خود منتشر میکنید با توجه به نیاز مردم به آن محتوا، افراد آن را بین یکدیگر به اشتراک میگذارند. محتوای آموزشی میتواند شامل پادکست، ویدئو، متن و یا عکس باشد.

۹. جلب اعتماد مخاطب به برند خود از طریق بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما محصول باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار میدهید، در فضاهای مجازی نظرات مثبت زیادی دریافت میکنید؛ بنابراین سایر افراد نیز با خواندن این نظرات مثبت جذب برند شما میشوند. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از روشهای تأثیرگذار برای جلب اعتماد مشتریان است.

۱۰٫ کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی

استفاده از کاغذ جهت تبیلیغات نه تنها جنگلزدایی را به خود اختصاص میدهد بلکه به شکل آلودگی کاغذ بر محیط زیست نیز تأثیر میگذارد. کارخانههای تولید کاغذ، سومین آلاینده بزرگ در جهان صنعتی است. بازاریابی اینترنتی نیازی به استفاده از کاغذ ندارند، به این معنی که ضرورت تولید کاغذ را محدود میکنند. استفادهی حداقل از کاغذ باعث کاهش سطح بالای آلودگی آب و خاک و همچنین ضایعات حاصل از تولید کاغذ میشود که تأثیر مثبتی بر محیط ما دارد زیرا از آلودگی هوا و کاغذ جلوگیری میکند.

از دیگر مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته
  • ایجاد فرصتهای شغلی و تجاری جدید برای مشاغل، صنایع و بنگاه های بازرگانی
  • افزایش توان ارتباطی و تجاری با استفاده از وب سایت و بازاریابی اینترنتی
  • توسعه روزافزون دامنه کسب و کار در راستای افزایش فروش و درآمد
  • ورود بازرگانان به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی
  • عدم حضور بی مورد واسطه ها و در نتیجه کاهش قیمت ها
  • توان بازاریابی با در نظر گرفتن سلایق و علایق مشتریان
  • افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان
  • جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش ترددهای بی مورد
  • دسترسی سریع به خدمات، محصولات و اطلاعات
  • بازاریابی فرد به فرد و پشتیبانی موثر و سریع

اگرچه بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ از مزایای شگفت انگیزی برخوردار است اما کمتر کسی اطلاعات دقیقی جهت اجرایی کردن این شیوه از بازاریابی دارد. زیرا موفقیت در این روش از بازاریابی نیازمند برنامه ریزی صحیح و اصولی است و باید بتوان به بهترین نحو ممکن از تمامی تکنیکها شناخته شده به درستی استفاده کرد تا نتیجه مطلوبی بدست آید. در غیر اینصورت با استفاده از برنامه ریزی و اصول اشتباه در بازاریابی اینترنتی، آن کسب و کار با مشکلاتی مواجه شده و در نهایت منجر به شکست در این بخش مهم از بازاریابی و جذب مخاطبان خود خواهد شد.

Digital marketing

مجموعه کایزن با برخورداری از مشاورین بازاریابی اینترنتی با دانش و تخصص بالا به شما مدیر گرامی کمک می کنند تا بتوانید با اجرایی کردن برنامه های بازاریابی با صرف هزینه های کم و بازدهی بالا، به اهداف کسب و کار خود و در نهایت افزایش درآمد مجموعه تان دست یابید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )