مشاوره طرح بازاریابی

هر سازمانی فارغ از مقیاس کوچک و یا بزرگش نیازمند یک طرح بازاریابی و یا مارکتینگ پلن هست، مارکتینگ پلن یک سند اجرایی هست که به صاحبان و مدیران کسب و کار ها کمک میکنه تا بتونن یک مسیر درستی رو برای بازاریابی و فروش خودشون در نظر بگیرند و فروش سازمان خودشون رو چندین برابر کنند و یه درآمدزایی خیلی خوبی رو برای مجموعه رقم بزنن.

شما دوست عزیز یا مدیر گرامی با کمک گرفتن از مشاورین مجموعه کایزن میتونید جایگاه خودتون رو در بازار در بین رقبا مشخص بکنید و مسیر بازاریابی خودتون رو پیدا بکنید، بخش بندی کنید بازارتون رو، و با تدوین استراتژی هایی که مشاورین براتون در نظر می گیرن خیلی راحت تر و سریعتر به اهداف بازاریابی خودتون دست پیدا کنید و جایگاه خیلی خوبی را در بین رقبا برای خودتون رقم بزنید، منتظر تماس شما هستیم.

مشاور بازاریابی یا مارکتینگ، فردی است که با داشتن علم بازاریابی و استفاده از مهارت ها و تکنیک های مختلف می‌تواند به فروش یک کالا و محصول یا فروش خدمات مختلف کمک کند و برای آن کسب و کار مشتریان وفاداری ایجاد کند. امروزه هر کسب و کاری چه فروشگاهی کوچک و چه یک سازمان بزرگ خود را دور از مسائل بازاریابی و فروش نمی داند و نیاز به مشاوره و آموزش برای تمامی کسب و کارها احساس می شود.

مشاوره طرح بازاریابی

هر کسب و کار با داشتن یک مشاور ، در زمینه آموزش بازاریابان آن کسب و کار و مهارت ارتباط گرفتن مجدد با مشتریان قدیمی و گسترده تر کردن دایره مشتریان جدید، فعال تر شده و بین بازاریابان آن مجموعه ایجاد حس رقابتی سالم برای فروش بالاتر صورت می گیرد. این کار علاوه بر ایجاد زنجیره فروش سودآور، بازاریابان با تکنیک های به روز فروش و جذب مشتری نیز آشنا می شوند.

اگر مشاوره بازاریابی نداشته باشیم، چه ضررهایی را باید در کسب و کارمان متحمل شویم؟
ممکن است به دلیل ناکارآمدی نیروها و آموزش ندیدن آن ها در امر بازاریابی، دچار افت فروش و از دست دادن بازار بزرگ مشتریان شوید.

اغلب کسب و کارها به دلیل نداشتن اشراف درست به راهبرد های بازاریابی و فروش جهت ترغیب مشتریان به خرید، به سود پیش بینی شده و دلخواه خودشان نخواهند رسید و از فرآیند فروش ناامید خواهند شد.

آسیب شناسی و عارضه یابی شرکت صورت نخواهد گرفت و در نتیجه نمی توان به درستی متوجه شد که مشکل فروش نرفتن محصولات از کدام مسئله داخلی یا خارجی نشأت می گیرد.

به دلیل نداشتن آگاهی کافی در دوران رکود و کسادی بازار، فروش محصولات شما به کمترین میزان خود و یا حتی به صفر نزدیک خواهد شود.
و این به معنی ورشکستگی کسب و کاری است که شما با هزاران امید و تلاش شبانه روزی برپا کرده اید.

کارکردها و مؤلفه‌های شامل موارد زیر است:
۱-تحقیقات بازار برای حمایت از تصمیمات قیمت‌گذاری و ورود به بازار جدید
۲- پیام متناسب با اهداف خاص جمعیتی و مناطق جغرافیایی
۳- انتخاب بسترهای نرم‌افزاری برای ارتقا محصول و خدمات، مجلات دیجیتالی ، رادیویی ، اینترنتی ، مجلات تجاری و ترکیبی از این سیستم عامل‌ها برای هر کمپین
۴- معیارهایی که نتایج تلاش‌های بازاریابی و جدول زمانی گزارش آنها را می‌سنجد و مبتنی بر استراتژی کلی بازاریابی شرکت باشد.

شرکت کایزن، با بهره‌مندی از متخصصان بازاریابی و بازارپردازی، بهترین خدمات را جهت طراحی برنامه بازاریابی و استراتژی‌های مرتبط با آن، در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برنامه بازاریابی متناسب با استراتژی‌های کسب‌وکار خود، طراحی و اجرا نمایید.

۷ بخش اصلی طرح بازاریابی

مرحله اول مارکتینگ پلن (تحقیقات بازار)

یکی از بخش‌های این پلن که جوهر و ریشه این طرح نیز است تحقیقات بازار است. مثلا بررسی حجم بازار، میزان افزایش یا کاهش قیمت، گزارشات صندوق جهانی پول و … که می‌توانید با جستجو در اینترنت یا انجام مطالعات میدانی آن‌ها را بررسی کنید.

۷ بخش اصلی طرح بازاریابی

مرحله دوم برنامه بازاریابی (بازار هدف)

بررسی بازار هدف نقش بسیار مهمی در موفقیت یک کسب و کار دارد. علاوه بر این باید مطالعات بازار هدف را در دو یا سه سطح انجام داد. در تعیین بازار هدف شما باید به مسائل مختلفی از جمله رقبا، ظرفیت بازار، نیچ مارکتینگ و مواردی مثل این توجه کنید. سگمنت‌هایی که در این زمینه انتخاب کرده و به پرسونا می‌رسید، می‌تواند کمک کننده شما باشد.

مرحله سوم طرح بازاریابی (پیدا کردن جایگاه)

نحوه نگرش بازار هدف به شما و محصولتان جایگاه شما را تعیین می‌کند. تبلیغات و بازاریابی نقش بسیار مهمی در ایجاد جایگاه خوب در بین مخاطبانتان ایفا می‌کند. تصویر ذهنی برند شما در ذهن مخاطب چه جایگاهی دارد؟ در پیدا کردن جایگاه، می‌توانید از روش‌هایی مثل طراحی perceptual map استفاده کنید.

مرحله چهارم برنامه مارکتینگ (تحلیل رقابت)

تحلیل رقابت به شما کمک می‌کند تا در بین رقبایتان باقی بمانید و بتوانید کسب و کارتان را ادامه دهید. بررسی این موضوع که رقبای شما چه خدماتی ارائه می‌دهند و با چه قیمتی محصولات مشابه با شما را در بازار به فروش می‌رسانند و یا اهداف بلند و کوتاه مدتشان چیست به شما در پیاده کردن برنامه بازاریابی بهتر کمک می‌کند.

مرحله پنجم Marketing Plan (استرتژی بازار)

استراتژی بازار مسیر دستیابی به اهداف فروش را روشن می‌کند. در مشخص کردن این استراتژی باید این مسئله را در نظر داشته باشید که چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. با نوشتن یک برنامه کلان و تقسیم آن به چند برنامه خرد مانند سیستم‌های انگیزشی، ارسال ایمیل به جامعه هدف، تولید محتوا، شراکت و … به این هدف برسید.

مرحله ششم (تعیین بودجه)

تبلیغات و بازاریابی نیازمند تخصیص بودجه است و باید به صورت ماهانه بودجه‌ای را برای این کار اختصاص دهید. تعیین شاخص ارزیابی برای هر فعالیت بسیار مهم است. این شاخص در تعیین نقطه توقف به شما کمک می‌کند. زیرا نرخ بازگشت سرمایه پایین‌تر از نرخ معین یا منطقی است.

مرحله هفتم برنامه بازاریابی (شاخص ارزیابی)

این شاخص وسیله‌ای برای تطابق مسیر هدف با مسیر طی شده است و به شما در تعیین میزان انحراف از برنامه بازاریابی مشخص شده کمک می‌کند.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )