چگونه با آرایشگری پولدار شویم؟

حرفه آرایشگری یکی از شغل های پردرآمد و زود بازده است و نیازمند ذوق هنری فردی است که وارد این حیطه کاری می شود. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از این راه کسب درآمد کنید باید به اصول و نکات طلایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم پایبند باشید.

چگونه با آرایشگری پول در بیاوریم؟

درآمد آرایشگری

در رابطه با درآمد آرایشگری باید به نوع خدمات و کارکردی که آرایشگر ارائه می دهد توجه کرد و این موضوع تاثیر مستقیم بر درآمد آرایشگر دارد. به عنوان مثال درآمد آرایشگری که فقط کوتاهی مو را انجام می دهد در مقایسه با آرایشگری که چند نوع خدمت را ارائه می دهد، متفاوت است. علاوه بر این موضوع عوامل دیگری مانند موقعیت مکانی و کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می شود، تاثیر مستقیم دارند. به همین علت نمی توانیم رقم دقیقی از درآمد آرایشگری را محاسبه کنیم.

مزایای شغل آرایشگری

از جمله مزایای شغل آرایشگری می توانیم به تایم آزاد آن اشاره کنیم که فرد می تواند در زمان دلخواه به محل کار خود برود و محدویتی از این بابت ندارد. همچنین پیشرفت و ارتقا در این حرفه نامحدود و همیشگی است و شما این امکان را دارید که هر زمان که خواستید مهارت های خود را بروز کنید.

معایب شغل آرایشگری

به دلیل سلایق متفاوتی که افراد دارند، ممکن است گاهی اوقات مشتریان از خدمات ارائه شده ناراضی باشند که طبیعی است و این مشکل در شغل های دیگر نیز وجود دارد. در این شغل لازم است برای کسب درآمد بالا همیشه در دوره های جدید شرکت کنید تا از مدل های جدید در ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنید.

شینیون

نکات طلایی جهت موفقیت در آرایشگری

همانطور که بارها شنیده اید شغل آرایشگری بسیار پردرآمد است اما جهت موفقیت و کسب درآمد بالا در این شغل باید تمام تلاشتان را بکنید تا در کارتان بهترین باشید و بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. حال نکات طلایی که شما را یاری می کنند، لیست می کنیم تا از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

توانایی در برقراری ارتباط با دیگران:

برای موفقیت در شفل آرایشگری باید در برقراری ارتباط با دیگران مهارت داشته باشید. اینکه بدانید که با مشتری چگونه رفتار کنید و از این طریق باعث جذب مشتری شوید، بسیار مهم است. علاوه بر این چگونگی طرز رفتار و برخورد شما با رقبا و دیگر همکاران و پرسنل نیز باید حرفه ای باشد.

تمرین و پشتکار:

شما با ممارست در تمرین می توانید به فردی حرفه ای تبدیل شوید. اگر تازه کار هستید با فعالیت بر روی مدل ها به صورت رایگان می توانید مهارت خود را افزایش دهید.

همکاری و تعامل با افراد متخصص:

یکی از راه هایی که زمینه ساز حرفه ای شدن شما می شود، همکاری با افرادی است که متخصص هستند و حرفه ای رفتار می کنند. تعامل با چنین افرادی در محیط کار مطمئنا باعث رشد و ارتقا شما در حوزه فعالیتی که انجام می دهید، می شود و زمانی که شما سطح کاری خود را بالا ببرید، دیگر نمی توانید در هر محیطی مشغول به کار شوید و به دنبال کار در محیط های سطح بالا با افراد حرفه ای می روید.

مهارت:

بدیهی است که هرچقدر مهارت های بیشتری داشته باشید در مقابل درآمد بیشتری عایدتان خواهد شد. برای افزایش مهارت خود می توانید دوره های مختلفی را سپری کنید یا به عنوان کارآموز در سالن های زیبایی مشغول به کار شوید تا با انجام فعالیت های آرایشگری تجربه لازم را به دست آورید. این شغل یکی از شغل هایی است که همواره نیاز به بروز شدن دارد و مدام در حال تغییر سبک ها و مدل ها است و شما نیز باید همواره در حال یادگیری باشید و سعی کنید نسبت به شاخه های مختلف آرایشگری شناخت داشته باشید.

 
i 2

نوآوری و خلاقیت:

اگر بتوانید در کارتان نوآوری و خلاقیت داشته باشید به راحتی می توانید مدل های خاص و زیبا را پیاده سازی کنید. با انجام چنین ترفندی این امکان را دارید تا در میان همکاران خود به عنوان الگو شناخته شوید و دیگران با توجه به ایده های مبتکرانه و جذاب شما به فعالیت شان بپردازند. این موضوع باعث شناخته شدن شما می شود و اعتبار شما را در حیطه کاری تان افزایش می دهد.

کارتان را تبلیغ کنید:

یکی از راه هایی که باعث شناخته شدن شما می شود تبلیغ کردن است. تبلیغ کردن راه های متعددی دارد، به عنوان مثال، شما می توانید از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام حرفه و تخصص خود را تبلیغ کنید که مطمئنا بر روی افزایش درآمد شما تاثیر خواهد گذاشت.

داشتن تجهیزات لازم و ضروری:

هر آرایشگری برای انجام فعالیت در حوزه تخصصی خود لازم است که تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را داشته باشد تا بتواند خدمات خود را به صورت حرفه ای ارائه دهد.

رعایت بهداشت:

بهداشت مساله ای است که باید در تمامی کسب و کارها به خصوص شغل آرایشگری رعایت شود زیرا در این شغل آرایشگر مستقیما با پوست، مو و بدن افراد در ارتباط است و اگر اصول و نکات بهداشتی را رعایت نکند، ممکن است مشتری دچار بیماری یا مشکلات پوستی شود.

رعایت اصول بهداشتی

استخدام افراد حرفه ای:

هیچ وقت کار مشتری را به نیروی تازه کار نسپارید و سعی کنید از افراد حرفه ای استفاده کنید زیرا مشتری به پشتوانه و اعتبار شما به سالن تان مراجعه کرده است و انتظار دارد کارش بدوم هیچ عیب و نقصی انجام شود. در صورتی که کار مشتری توسط پرسنل شما خراب شود، اعتبار شما زیر سوال می رود و مطمئنا مشتری را از دست خواهید داد.

برخورد مناسب با پرسنل:

برخورد و رفتار خوب شما با پرسنل تان باعث تعهد و دلگرمی آن ها می شود، در نتیجه جهت پیشبرد کارها دقت عمل بیشتری را بکار می گیرند و تمام تلاش شان را می کنند تا خدمات را به بهترین شکل ممکن به مشتری ارائه دهند. پس حتما این مورد را در نظر داشته باشید تا از عملکرد ضعیف پرسنل خود پیشگیری کرده باشید.

برخورد مناسب با مشتری:

خوشرویی و برخورد مناسب شما با مشتری یکی از عوامل مهم در جذب مشتری می باشد. اینکه شما از این طریق مشتری را جذب کنید، هنر شما است. ممکن است، مشتری از کیفیت کار شما رضایت نداشته باشد اما طرز برخورد خوب تان او را تحت تاثیر گذاشته باشد، در چنین صورتی مشتری دوباره نزد شما بازخواهد گشت.

طرز برخورد با مشتری

رهبر تیم خود باشید:

اگر در محل کار به عنوان یک رهبر فعالیت کنید و هدایت کننده پرسنل باشید، همچنین زمانی که پرسنل با مشکلی مواجه شدند به یاری شان بروید، کمک بزرگی به کسب و کارتان کرده اید و گامی بلند در جهت موفقیت کسب و کارتان برداشته اید. زیرا در چنین شرایطی کارکنان با تمام توان خود به فعالیت می پردازند و کم کاری نمی کنند.

وقت شناسی:

وقت شناسی یکی از مواردی است که برای مشتری اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید حرفه ای عمل کنید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید و همیشه وقت دهی را به گونه ای انجام دهید که مشتری معطل نشود. وقت شناسی در کار نشان می دهد که چقدر برای وقت خود و مشتری ارزش قائل هستید و این موضوع تاثیر مثبتی در کسب و کار شما خواهد گذاشت.

ارائه خدمات با قیمت مناسب:

اگر به دنبال جذب مشتری هستید، باید به فکر ارائه خدمات عالی در حد توان خود و قیمت منصفانه باشید. این امر باعث افزایش اعتبار شما نیز می شود و اکثر مشتریان که به دنبال چنین شرایطی هستند بارها و بارها به سالن شما مراجعه خواهند کرد.

ظاهر مناسب:

داشتن ظاهری آراسته و مناسب یکی از عواملی است که شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما جزء مواردی است که از چشمان مشتری دور نخواهد ماند. مشتری ترجیح می دهد به سالنی مراجعه کند که تمامی پرسنل ظاهری آراسته و زیبا داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مواردی که باعث جذب مشتری می شود را عنوان کنیم، هر آرایشگری با اجرای موارد گفته شده می تواند از این حرفه پول دربیاورد و در کسب و کار خود به یک آرایشگر حرفه ای بدل شود. اگر موردی در ذهن شما است که در این مقاله به آن اشاره نشد خوشحال می شویم، آن را برایمان ارسال کنید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )