پردرآمدترین رشته های آرایشگری کدامند؟

آرایشگری یکی از مشاغلی است که رشته های مختلفی را شامل می شود و هر یک از این رشته ها چالش های خاص خودشان را دارند و به صورت تخصصی توسط یک فرد انجام می شود. در این مقاله قصد داریم پردرآمدترین رشته های آرایشگری را به شما معرفی کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با هر یک از آن ها آشنا شوید.

شینیون

قبل از اینکه به معرفی پردرآمدترین رشته های آرایشگری بپردازیم تعدادی از شاخه های آرایشگری را به شما معرفی می کنیم تا اگر قصد ورود به حرفه آرایشگری را دارید، پیش زمینه ای درباره هر یک از رشته های آرایشگری داشته باشید و با توجه به توانایی و علاقه ای که دارید به رشته انتخابی خود ورود کنید و در آن مشغول به کار شوید.

شینیون

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از شینیون داشته باشیم می توان گفت، به جمع کردن و ثابت نگه داشتن مو به وسیله سنجاق شینیون گفته می شود. در حقیقت، یونانی ها اولین افرادی بودند که از شینیون برای آراستن موهای خود استفاده می کردند. امروزه نیز یکی از جذاب ترین رشته های آرایشگری شینیون است که طرفداران زیادی دارد. شما می توانید مدل های متنوعی از شینیون را در سالن های زیبایی مشاهده کنید که همگی حاصل خلاقیت و توانایی افرادی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

برای انجام شینیون از ابزارهایی مانند سشوار و اتو مو برای حالت دهی مو استفاده می شود تا فرم و مدل هایی که مدنظر شینیون کار است سریع تر پیاده سازی شود. همچنین، گیرهای مویی، تافت و چسب مو جهت اثبات مدل های شینیون مورد استفاده قرار می گیرند. یک شینیون کار با توجه به استعداد و خلاقیتی که دارد به کمک ابزارهایی که اشاره شد، موهای مشتری را آراسته می کند.

مهارت

کاشت و طراحی ناخن

یکی از پرطرفدار ترین رشته ها در آرایشگری کاشت و طراحی ناخن می باشد. این رشته همیشه مشتریان ثابت خودش را دارد. خانم ها و دخترهای جوان در هر سن و سالی به دنبال داشتن ناخن های زیبا و شیک هستند. پس اگر ذوق و خلاقیت دارید، حتما به این رشته به عنوان یک منبع درآمد عالی فکر کنید.

با یادگیری روش های مختلف، با تمرین های مداوم به مهارت کافی برسید. هر مشتری بعد از انجام کاشت ناخن نیاز به ترمیم یا ریموو دارد. بنابراین شما همیشه به واسطه ترمیم ناخن های مشتریان درآمد خوبی دارید. این رشته به سرمایه زیادی نیاز ندارد. بنابراین بعد از کسب تجربه در پیاده سازی روش های مختلف، می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و به درآمد عالی برسید.

گریم و میکاپ

می توان گفت که تقریبا اکثر خانم ها علاقه دارند در مهمانی ها و مراسم ها با صورتی زیبا بدرخشند. به همین دلیل است که درآمدی که از میکاپ به دست می آید بسیار زیاد است و اگر با افزایش مهارت های خود بتوانید وارد کار آرایش عروس شوید، مطمئنا به درآمد فوق العاده بالایی دست پیدا خواهید کرد.

پس از گذراندن دوره یادگیری، هرچه قدر آموزشی که دریافت کرده اید، اصولی تر باشد، زودتر حرفه ای می شوید. پس از یادگیری سعی کنید، در مدل های مختلف آرایش تجربه کسب کنید. توجه به فرم صورت و اجزای صورت مشتری بسیار مهم است. یک گریم و میکاپ عالی، بر اساس فرم چهره مشتری صورت می گیرد. پس باید چهره شناس ماهری باشید.

درآمد شما در رشته گریم و میکاپ به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان تخصص و مهارت شما، مکان آرایشگاه، قیمت مواد مصرفی و تبلیغات از عوامل موثر بر درآمد شما هستند. هرچه قدر نمونه کار بیشتری داشته باشید زودتر به درآمد مناسب می رسید. با توجه به فعالیت اکثر افراد جامعه در دنیای اینترنت، بهترین راه جهت معرفی و تبلیغات، طراحی و راه اندازی وب سایت است که از این طریق به راحتی می توانید نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید و در جهت توسعه کسب و کارتان قدمی بردارید.

رنگ و مش

در گذشته بیشتر خانم ها از روش حنا گذاشتن برای پوشاندن سفیدی موها استفاده می کردند. اما در چند دهه اخیر استفاده از رنگ موهای جذاب و متنوع بسیار فراگیر شده است. حتما شما هم بارها درباره تکنیک های جدید رنگ مو مانند هایلایت، آمبره، بالیاژ، سامبره و … شنیده اید. این تکنیک ها امروزه بسیار پر طرفدار هستند. به طور کلی کار رنگ و مش به دلیل قیمت مواد مصرفی بسیار پر سود می باشد.

کار رنگ و مش و انجام تکنیک های رنگ مو، یک کار بسیار تخصصی است. رنگ موها و پودرهای دکلره از برند های مختلفی هستند. بنابراین توصیه می کنیم حتما دوره ای را برای آموزش تخصصی بگذرانید تا با تمام طیف های رنگی به خوبی آشنا شوید. بعد از گذراندن این دوره پیشنهاد ما این است که مدتی به عنوان دستیار رنگ و مش در یک آرایشگاه فعالیت کنید.

رنگ و مش مو

میکروبیلدینگ

میکروبیلدینگ که به فیبروز ابرو هم معروف است جزء رشته هایی است که این روزها مشتریان زیادی دارد. ابروهای پهن و خوش حالت در سال های اخیر بسیار ترند شده است. حتی کسانی که ابروهای غیر قرینه دارند هم از این روش برای قرینه سازی ابروها استفاده می کنند. بنابراین مشکلی از بابت بازار کار میکروبلیدینگ ندارید.

برای ورود به بازار کار میکروبلیدینگ باید ابتدا به اندازه کافی حرفه ای بشوید. بنابراین بعد از اینکه این دوره را در یک آموزشگاه معتبر گذراندید، باید به اندازه کافی تمرین انجام دهید. همچنین مشتریان بعد از مدتی برای ترمیم به شما مراجعه می کنند بنابراین همواره از تمام مشتریان کسب درآمد می کنید. میکروبلیدینگ نیاز به سرمایه چندانی ندارد و به راحتی می توانید از طریق این رشته کسب درآمد کنید.

اپیلاسیون موهای زائد

از بین بردن موهای زائد ناحیه صورت و بدن، به ویژه برای خانم ها، همیشه دغدغه بوده و تا کنون روش های مختلفی برای این کار ابداع شده است. اما اپیلاسیون همیشه طرفدارهای خود را داشته و مورد استقبال بسیاری از خانم های ایرانی واقع شده است.

برای اپیلاسیون موهای زائد از انواع موم سرد و گرم استفاده می شود. این موم ها موهای شما را از ریشه می کنند و پوست شما را لطیف و صاف می کنند. مدت زمان انتظار برای رویش مجدد مو در این روش حدودا یک ماه است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که تا یک ماه پوستی صاف و بدون مو خواهید داشت.

 

اکستنشن و لیفت و لمینت مژه

اکستنشن و لیفت و لمینت مژه این روزها طرفداران زیادی دارد. خانم هایی که مژه های کم پشت و کوتاه دارند. یا کسانی که شاغل هستند و وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند، از جمله کسانی هستند که از این روش استقبال می کنند. از طرفی لیفت و لمینت مژه علاوه بر زیبا نشان دادن حالت مژه، باعث تقویت مژه ها نیز می شود.

پس این رشته همیشه طرفداران خودش را دارد. حدود ۳ هفته بعد از اکستنشن مژه، مشتریان شما نیاز به ترمیم خواهند داشت و این مساله باعث می شود به صورت پیوسته درآمد کسب کنید و هرچه قدر در این رشته ظرافت و دقت بیشتری داشته باشید به درآمد بالاتری می رسید. سعی کنید نمونه کار زیادی داشته باشید تا با تبلیغات مناسب بتوانید مشتری ها را جذب کنید. در نهایت درآمد شما به مکان آرایشگاه، تبلیغات مناسب و میزان حرفه ای بودن شما بستگی دارد.

پردرآمدترین رشته های آرایشگری کدامند؟

پاکسازی پوست صورت

رسیدگی و مراقبت از پوست برای بسیاری از خانم ها اهمیت زیادی دارد. همه انسان ها تمایل دارند که همیشه جوان و شاداب به نظر برسند. بنابراین برای رسیدن به پوست شاداب مراقبت های و درمان های جانبی انجام می دهند. دوره پاکسازی پوست صورت و کار با دستگاه های جوان سازی مثل میکرونیدلینگ به دلیل گستردگی خدمات، بازار کار بسیار خوبی دارد.

برای اینکه در این شغل موفق باشید، باید مطالعه و شناخت خوبی از تمام پوست ها داشته باشید. اگر بتوانید به خوبی تشخیص بدهید که برای هر پوست از چه مواد مراقبتی باید استفاده کرد، خیلی سریع به درآمدهای بالا می رسید. مشتری مداری و نحوه برخورد با مشتری در این شغل خیلی مهم است. سعی کنید با ماساژهای اصولی پوست صورت، به مشتری حس خوبی منتقل کنید.

پردرآمدترین رشته های آرایشگری کدامند؟

هر کدام از رشته هایی که در این مقاله به شما معرفی شد این قابلیت را دارند، پردرآمدترین رشته آرایشگری باشند. در صورتی که شما در رشته انتخابی خود مهارت بالایی را کسب کنید و خدمات را با بهترین کیفیت به مشتری ارائه دهید. در مقاله چگونه با آرایشگری پولدار شویم ؟ نکات بسیار مهمی را در خصوص کسب مهارت در این حرفه بیان کردیم که پیشنهاد می شود، حتما مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )