چگونگی راه اندازی فست فود

از آنجایی که غذاهای فست فودی در مدت زمان کمتری نسبت به غذاهای سنتی آماده می شوند و بسیار لذیذ و خوشمزه هستند، بسیاری از افراد علاقه زیادی به غذاهای فست فودی دارند، تهیه و فروش فست فود می تواند یکی از پردرآمدترین شغل ها محسوب شود. اگر شما به فکر راه اندازی فست فود هستید و می خواهید نکات طلایی و مهمی که مطمئنا شما را در راه اندازی فست فود یاری می کند را بدانید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راه اندازی فست فود

تاریخچه فست فود

اولین بار فست فود در سال ۱۹۱۲ در یک رستوران واقع در ایالت آمریکا به مشتریان فروخته شد که شامل سیب زمینی سرخ شده و همبرگر بود. با گذشت زمان این رستوران ها به صورت زنجیره ای در شهرهای دیگر افتتاح شد و مشتریان زیادی را جذب خود کرد زیرا این نوع غذا این امکان را به مشتریان می داد که غذای خود را سریع و بدون معطلی تحویل بگیرند و از طعم لذیذ غذای فست فود لذت ببرند.

در سال ۱۹۴۰ بود که مک دونالد بوجود آمد و با یک ایده ناب توانست دنیای رستوران ها را متحول کند و امروز شاهد این هستیم که تعداد شعبات مک دونالد بسیار فراگیر شده است و تبدیل به برند عظیمی در صنعت فست فود شده است.

در واقع فست فودهای قدیمی فقط به صورت بیرون بر بودند و امکانات زیادی نداشتند زیرا فقط هدف آنها این بود که بتوانند به سرعت غذای مشتریان را تحویل دهند و رضایت مشتری را جلب کنند. به عنوان مثال افرادی که در محل کار بودند ترجیح می دادند غذای خود را سریع تحویل بگیرند، میل کنند و به سر کار خود برگردند، اما با گذشت زمان علاوه بر تحویل فوری غذا به مسائل رفاهی مشتریان توجه شد. امروزه اکثر فست فودی ها به دکوراسیون و نورپردازی نیز اهمیت می دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

راه اندازی فست فود مناسب چه افرادی است؟

راه اندازی فست فود مناسب افرادی است که استعداد خوبی در تهیه و پخت و پز غذا دارند و از ارائه غذای لذیذ با قیمت مناسب به مشتریان با هر سطح درآمد خرسند می شوند. پس این نکته را فراموش نکنید که لازمه اصلی و اولیه در هر حرفه ای داشتن علاقه و انگیزه است.

افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند باید این مورد بسیار مهم را در نظر بگیرند و آن ساعت کاری این حرفه است. زیرا ساعات کاری این حرفه متفاوت است و فرد باید تمام روزهای هفته به ویژه تعطیلات را در محل کار خود بگذراند و به مشتریان خدمت رسانی کند زیرا در ایام تعطیل مشتریان بیشتری برای میل کردن غذا به فست فود می روند. پس اگر قصد راه اندازی فست فود را دارید حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

مشتریان فست فود چه کسانی هستند؟

خبر خوب اینکه همه اقشار در هر سن و سال و جایگاهی که باشند علاقه زیادی به فست فود دارند و برای صرف فست فود به رستوران می روند تا از طعم لذیذ و خوشمزه فست فود لذت ببرند. اما می توان گفت مشتریان پر و پا قرص فست فودها افراد پرمشلغه ای هستند که وقت کافی برای پختن غذاهای خانگی ندارند و ترجیح می دهند فست فود سفارش دهند.

هزینه راه اندازی فست فود

هزینه راه اندازی فست فود

بیشترین هزینه ای که باید در نظر داشته باشید تهیه مکانی برای رستوران است. برای کاهش هزینه تان می توانید از مکان های کوچک تر در منطقه ای که اجاره آن مناسب تر است استفاده کنید تا به صورت چشمگیر هزینه تان کاهش یابد. با انجام این کار به مقدار قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی می کنید و با گذشت مدت زمان کوتاهی که مشغول کار هستید، این فرصت را دارید تا با کسب سود حاصل از کارتان مکان جغرافیایی (لوکیشن) رستوران را تغییر دهید و کسب و کارتان را توسعه دهید.

تهیه لوازم مورد نیاز فست فود مانند ابزارهای پخت و پز، سرخ کن، فر، یخچال، میز و صندلی و … از مواردی است که باید در نظر داشته باشید. برای تهیه و صرفه جویی در هزینه ها می توانید از تجهیزات دست دوم استفاده کنید تا مبلغ قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کنید. دقت داشته باشید اگر تصمیم به خرید تجهیزات دست دوم گرفتید حتما از سالم بودن لوازم مطمئن شوید.

پس از خرید تجهیزات نوبت به تهیه مواد غذایی اولیه می رسد. برای صرفه جویی در این مرحله می توانید موادغذایی مورد نیازتان را از عمده فروشی ها تهیه کنید یا چاشنی هایی مانند خیارشور، زیتون و ترشی جات را به صورت خانگی تهیه کنید. توصیه می کنیم هرگز برای کاهش هزینه ها از مواد غذایی با کیفیت پایین استفاده نکنید زیرا مسقیما به سلامت مشتریان مربوط می شود و هم با ارائه چنین فست فودی به مرور مشتریان خود را از دست می دهید.

علاوه بر مواردی که گفته شد باید هزینه ای را نیز بابت دریافت جواز فست فود، بیمه پرداخت کنید تا این امکان را داشته باشید کارتان را شروع کنید و بدون هیچ مشکلی پس از مدتی توسعه دهید و از درآمد فست فود آن بهره ببرید.

چگونه فست فود موفق داشته باشیم؟

موردی که بسیار حائز اهمیت است و اکثر افراد را درگیر می کند و نیاز به تخصص دارد بازاریابی می باشد اینکه بتوانید تکنیک های به روز فروش و جذب مشتری را پیاده سازی کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید مسئله ای قابل تامل است، برای موفقیت در این راه پیشنهاد می کنیم حتما از یک مشاور بازاریابی مشاوره دریافت کنید تا در این حرفه پررقابت بتوانید بدون خطا و موفق عمل کنید و سودهای زنجیره ای را از آن خود کنید.

 

موفقیت در راه اندازی فست فود

در نظر داشتن محلی برای پارکینگ می تواند از جمله عواملی باشد که مشتریان را راغب کند تا به رستوران شما بیایند زیرا دیگر نیاز نیست برای پارک وسیله نقلیه خود زمانی را صرف پیدا کردن جای پارک کنند.

کیفیت غذا از جمله موارد مهم دیگر است که برای همه افراد اهمیت دارد و اگر شما تمام مواردی که تا به اینجا گفته شد را رعایت کنید اما غذایی را که ارائه می دهید کیفیت مطلوب و طعم دلچسبی را نداشته باشد تمام تلاش هایتان، در جهت جذب مشتری و افزایش درآمد، بی ثمر خواهد ماند.

راه اندازی کافی شاپ

ایده های جالب برای فست فود

ایده های نو را می توانید در بخش های مختلف پیاده سازی کنید و مزیت رقابت را ایجاد کنید که در ادامه به آن می پردازیم:

  • دکوراسیون جذاب و متفاوت: با به کارگیری خلاقیت در طراحی دکوراسیون فست فود خود و استفاده از موارد جذاب در آن می توانید دست به نوآوری زده و مشتریان بیشتری برای برند مورد نظر جذب کنید. به عنوان مثال می توانید از گل و گیاه های طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید یا از روانشناسی رنگ ها بهره ببرید و یک محیط جذاب را برای مشتریان فراهم کنید.
  • ارائه غذایی با کیفیت و متفاوت: با ارائه غذای متفاوت که با مواد اولیه با کیفیت و متنوع تهیه شده نوآوری کنید و رقابت ایجاد کنید و فست فود خود را تبدیل به یک برند کنید. برای این کار می توانید از غذاهای بین المللی نیز الهام بگیرید. به عنوان مثال می توانید همبرگرهایی با چند طعم متفاوت مناسب با ذائقه افراد تهیه و ارائه کنید یا استفاده از موادغذایی دریایی به جای گوشت قرمز در فست فود و موارد مختلف دیگر که همگی به خلاقیت شما برمیگردد.
  • ارائه خدمات متفاوت: در این حوزه نیز می توانید نسبت به رقبای خود تفاوت ایجاد کنید و مشتریان زیادی را جذب کنید. به عنوان مثال می توانید برای ثبت سفارش ار تکنولوژی های رومیزی استفاده کنید یا ظروف خلاقانه برای سرو غذا استفاده کنید یا مسابقاتی را در بین مشتریان برگزار کنید و به شخص برنده خدماتی را به صورت رایگان ارائه دهید.
  • ارائه قیمت مناسب و متفاوت: در این مورد هم مانند موارد قبل با ارائه قیمت متفاوت این امکان را برای خود فراهم می کنید تا نسبت به رقبای خود متمایز باشید. به عنوان مثال می توانید بسته های غذایی را با تخفیف ارائه کنید یا زمان مشخصی را برای افرادی که اشتراک دارند خدمات ویژه ای بدهید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد فست فود را به طور کلی بیان کنیم که شامل استفاده از ایده های خلاقانه و به کارگیری نوآوری در بسیاری از زمینه های ارائه خدمات، پخت غذا و … است که باعث جذب مشتری و افزایش درآمد شما خواهد شد. در ضمن فراموش نکنید، صاحبان برندهای مختلف فست فود در دنیای رقابتی امروز باید توانایی انطباق با تغییرات سریع در زمینه احتیاجات مشتریان را داشته باشند.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )

با دوره

طعم پول 

الان کسب درآمدت رو شروع کن: