چگونه در وب سایت لینک سازی کنیم؟

اگر می خواهید جواب سوال “چگونه در وب سایت لینک سازی کنیم؟” را بیابید و از اهمیت لینک سازی داخلی و خارجی مطلع شوید و بتوانید در کسب و کار اینترنتی خود از طریق لینک سازی که یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل در رتبه بندی نتایج گوگل و سئو سایت است ارتقا دهید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لینک سازی در وب سایت

لینک سازی چیست؟

کلمه LINK در زبان فارسی معادل کلمه پیوند می باشد و از آن جایی که نقش پیوند ها در امر سئو، کار بسیار مهم و کاربردی است. منظور از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آن ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود و به اندازه ای حائز اهمیت است که نمی توان آن را نادیده گرفت زیرا لینک ها صفحات را به هم متصل می کنند و باعث ایجاد نظم و انسجام در اینترنت می شوند.

اگر بخواهیم لینک سازی را به زبان ساده توضیح دهیم، در واقع لینک سازی مانند ارجاع شخص به یک آدرس می باشد و از طریق آن فرد می تواند به صفحه دیگر مراجعه کند. همچنین لینک سازی باعث خزش ربات های گوگل و به تبع آن موجب سریع تر دیده شدن صفحات وب سایت می شود. با توجه به رشد و پیشرفتی که پیوسته در این زمینه وجود دارد، مسیری مطمئن برای ایجاد رقابت در فضای مجازی است که یکی از عوامل موثر در افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل خواهد شد.

اهمیت لینک سازی در وب سایت

برای اینکه بتوانید کاربران را جذب وب سایتتان کنید، علاوه بر طراحی زیبا و جذاب باید با استفاده از بهینه سازی و سئو وب سایت که یکی از موثرترین روش های آن، لینک سازی در وب سایت است، را اجرا کنید و از این طریق باعث دسترسی آسان کاربران به صفحات مرتبط شوید که به موجب آن مسیر حرکت ربات های گوگل نیز شکل می گیرد.

همان طور که گفته شد این کار در ایندکس شدن صفحات موثر است و باعث چرخش کاربران در وب سایت و در نتیجه بر فاکتورهای گوگل آنالیتیکس مانند پرش و ماندگاری در وب سایت و … تاثیر می گذارد. هرچقدر وب سایت های بیشتری به شما لینک داده باشند شانس بهبود جایگاه شما در نتایج گوگل بیشتر خواهد شد. لینک سازی شامل لینک سازی داخلی و خارجی می باشد که در ادامه در رابطه با این موضوع توضیح خواهیم داد.

برای موفقیت و پیشرفت در کسب و کار اینترنتی خود از مشاورین متخصص کایزن در زمینه دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید.

بهترین روش برای ایجاد لینک چیست؟

بهترین روش برای لینک سازی در وب سایت استفاده از محتوای با ارزش و مفید است. شما می توانید با انتخاب کلمات کلیدی درون محتوایی که منتشر می کنید به عنوان انکرتکست به صفحات مرتبط با موضوع در وب سایتتان لینک دهید.

توجه داشته باشید از نظر گوگل محتوای کامل و مفید بسیار حائز اهمیت است و برای اینکه بتوانید نظر گوگل و کاربران را به محتوای خود جلب کنید، باید از مطالب ارزشمند و یونیک استفاده کنید.همچنین استفاده از تصاویر و ویدئوهای مرتبط با مطالب نیز باعث افزایش اعتبار و ارزش محتوای شما خواهند شد.

Processes to get other pages to link to you

چگونه در وب سایت لینک سازی کنیم؟

برای کسب رتبه های برتر گوگل، نیاز به لینک سازی اصولی و درست است. هرچقدر تعداد بک لینک ها به وب سایت شما بیشتر و همچنین قوی و معتبر باشند به رنک و اعتبار وب سایت شما افزوده خواهد شد. برای ایجاد بک لینک های معتبر می توانید از مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم استفاده کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با ساختن اکانت و فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوپ و … و قرار دادن لینک وب سایت خود در این شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک قوی و با کیفیتی را برای وب سایت خود دریافت کنید. هر چقدر اکانت های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی فعال تر باشد گوگل اعتبار و امتیاز بیشتری را بابت بک لینک ایجاد شده در نظر می گیرد.

انوع لینک:

  • لینک فالو (Dofollow): اگر وب سایتی علاوه بر بک لینکی که به وب سایت شما داده است وب سایت شما را تایید کند اصطلاحا گفته می شود بک لینک فالو است که گوگل برای این نوع بک لینک ارزش قائل است.
  • لینک نوفالو(Nofollow): در صورتی که وب سایتی به وب سایت شما لینک بدهد اما وب سایت شما را تایید نکند، هیچ اعتباری به وب سایت شما تعلق نمی گیرد.
  • لینک اسپانسری (Sponsored): بک لینک هایی که در ازای قرار دادن آن ها در وب سایت پول دریافت می شود.
  • لینک های ایجاد شده توسط کاربر(UGC): بک لینک هایی هستند که توسط کاربران در بخش نظرات وب سایت قرار می گیرند.
aKWxFjC

اعتبار دامنه

دریافت بک لینک از وب سایتی که اعتبار دامنه بالایی دارد که شامل فاکتورهایی مانند عمر دامنه، نوع دامنه تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خارجی و …است و به این صورت توانسته است توجه کاربران و گوگل را به خود جلب کند، تاثیر زیادی در ارزش و اعتبار بک لینک می گذارد.

بک لینک در رپورتاژ

شما می توانید تبلیغ محصولات یا خدمات خود را در قالب یک متن یا مقاله از طریق بک لینک در وب سایتی معتبر منتشر کنید و برای همیشه محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

بک لینک از ویکی پدیا

با انتشار موضوعات یونیک و دست اول در وب سایتتان که در ویکی پدیا وجود ندارند، می توانید توجه ویکی نویس ها را به محتوای خود جلب کنید که در این صورت آن ها حتما محتوای با ارزش و یونیک شما در ویکی پدیا با ذکر منبع که همان لینک وب سایت شما است، منتشر می کنند. در این صورت شما توانسته اید بک لینک معتبری برای وب سایت خود دریافت کنید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی است که در داخل وب سایت بین صفحات وب سایت انجام می شود. در ابتدای لینک های داخلی، آدرس اصلی وب سایت است که در ادامه آن آدرس صفحه مشخص شده است. به این ترتیب ربات های گوگل متوجه می شوند این یک لینک داخلی می باشد.

این فرآیند از طریق انکرتکست انجام می شود و انکرتکست انتخابی شما حتما باید مرتبط با موضوعی باشد که قرار است به آن لینک بدهید. به عنوان مثال اگر با انکرتکست آشپزی به صفحه دیگری لینک می دهید صفحه مقصد باید مرتبط با موضوع آشپزی باشد.

لینک سازی خارجی چیست؟

می توانید از طریق لینک سازی خارجی، وب سایتی را به وب سایت دیگر ارجاع دهید که از نظر سئو بسیار با اهمیت می باشد و هرچقدر از سایت های معتبر بک لینک دریافت کنید، اعتبار وب سایت شما نزد ربات های گوگل افزایش خواهد یافت زیرا اثبات خواهد شد، محتوای وب سایت شما با ارزش است. لینک سازی خارجی راهی برای ارتباط و انتقال کاربران در حوزه موضوعی است که آن را سرچ کرده اند.

برای درک بهتر این موضوع تصور کنید، قصد خرید کالایی را دارید و فروشنده از کیفیت و مقرون بصرفه بودن کالای خود می گوید احتمالا در این لحظه گفته های فروشنده برای شما به طور کامل باورپذیر نخواهد بود، در همین لحظه اگر دوست یا شخص دیگری صحبت های فروشنده را تایید کند، برای شما راحت تر باورپذیر و قابل قبول خواهد بود و در نهایت شما مجاب به خرید آن کالا می شوید.

به زبان ساده لینک های خارجی همان تایید دوست شما برای خرید کالا هستند و اگر شما بک لینکی از وب سایت دیگری دریافت کنید در واقع مورد تایید آن وب سایت قرار گرفته اید و باعث اعتبار وب سایت شما از نظر ربات های گوگل می شود.

بک لینک معتبر

چگونگی لینک سازی موثر در سئو وب سایت

اگر لینک های داخلی وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که نسبت لینک های داخلی به صفحه اصلی تان بیشتر از لینک های داخلی به صفحات دیگر است، در صورتی که این موضوع باید کاملا برعکس باشد. لینک دهی داخلی باید به صورت اصولی انجام شود تا با ایجاد مسیرهای کلیک برای کاربر و ایندکس شدن صفحات توسط ربات های گوگل می توانید بک لینک های زیادی را برای صفحات سایت ایجاد کنید. در واقع شما با این روش اولویت صفحات وب سایتتان را برای ربات های گوگل مشخص می کنید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید لینک سازی فاکتور مهمی در سئو وب سایت شما است و حتما باید به درستی انجام شود تا باعث اعتبار و افزایش ترافیک سایت شما شود، در نتیجه بهتر است برای طی کردن مسیر اصولی و درست در این حوزه از متخصصین دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )