تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور خلاصه به فعالیت ها و ابزارهایی که در جهت فروش محصولات و ارائه خدمات در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، دیجیتال مارکتینگ می گویند. دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزه با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و حضور پررنگ افراد مختلف جامعه در بستر وب به صورت یک دانش تخصصی در بازاریابی جا باز کرده است و در دانشگاه ها تحت عنوان رشته MBA تدریس می شود.

دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ

۱- نتایج قابل سنجش

دیجیتال مارکتینگ، گزارش هایی دقیق و قابل اعتماد به شما ارائه می دهد، به عنوان مثال اینکه چه تعداد افرادی ایمیل شما را باز کرده یا روی لینک خاصی کلیک کرده‌اند را بدانید. در صورتی که در بازاریابی سنتی هیچ راهی برای سنجش و اندازه گیری افرادی که تبلیغات شما را دیده اند وجود ندارد.

۲- قابلیت شخصی‌سازی

با توجه به اینکه امروزه افراد به دنبال دریافت خدمات خصوصی و سفارشی هستند و این کار در بازاریابی سنتی به طوری که عموم از آن مطلع شوند وجود ندارد، دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای جذاب که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم، این زمینه را برای افراد فراهم می کند تا با استفاده از اولویت های افراد پیامی را برای آن ها ارسال کنید که تبدیل به مشتری شوند.

۳- هزینه پایین برای استفاده

کارهایی که در حوزه بازاریابی سنتی صورت می‌گیرند، مانند تبلیغات تلویزیون یا بیلبوردها بسیار پرهزینه هستند. در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ با هزینه مناسب و در مقیاس های غیر قابل قیاس با بازاریابی سنتی انجام می شود که مخاطبین نیز می توانند با قیمت مناسب محصول یا خدمتی را دریافت کنند.

۴- دستیابی به مخاطبین بیشتر

به طور کلی بازاریابی سنتی به یک محدوده جغرافیایی مرتبط می شود در صورتی که در بازاریابی دیجیتال، بازاریابی به صورت آنلاین و در محدوده ای وسیع و نامحدود انجام می شود و اثربخشی بالایی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

۵- بهینه سازی آسان

دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای کاربردی که دارد این امکان را به شما می دهد تا عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم استراتژی خود را تغییر دهید یا اگر از بازدهی و عملکردتان راضی هستید همان استراتژی را ادامه دهید. در واقع به راحتی می توانید موردی را که باعث مشکل در روند کاری شما شده است را پیدا کنید و آن را اصلاح کنید.

۶- نرخ بالاتر جلب مشتری

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که جلب مشتری به صورت آنلاین تنها با چند کلیک صورت می‌گیرد. مشتریان از طریق ایمیلی که از شما دریافت کرده اند و با استفاده از وب سایت شما محصولات یا خدماتی را که نیاز دارند را دریافت می کنند.

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

  • مبانی بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی درونگرا و برونگرا
  • استراتژی بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی محتوا
  • اصول تولید محتوا
  • بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی محتوابرای موتورهای جستجو
  • اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • آشنایی با انواع تبلیغات آنلاین
  • روش های افزایش نرخ تبدیل مخاطب
  • آشنایی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
  • برندسازی دیجیتال
  • گوگل وبمستر
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • ایمیل مارکتینگ
دستاوردهای کلاس جامع دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دسته اول:

  •  ابزارهای بازدید که خود دارای چند دسته می شود مانند: ابزارهای آنالیز، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزارهای بررسی رتبه سئو، ابزارهای بررسی بک لینک ها،ابزارهای آنالیز تبلیغات کلیدی، ابزارهای مدیریت ارتباط با اینفلوئنسر ( Google Analytics ،Similarweb ،Compete ،Alexa ،Clicky )

دسته دوم:

  •  ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه که خود دارای چند دسته مانند: ابزارهای وبلاگ نویسی، ابزارهای ساخت و تست لندینگ پیج، ابزارهای مدیریت دارایی دیجیتال، ابزارهای پوش نوتفیکیشن در سایت (Hotjar ،Google analytics ،Clicktale ،Hitsteps ،Woopra)

دسته سوم:

  •  ابزارهای تبدیل و فروش که خود دارای چند دسته مانند: ابزارهای شخصی سازی فروشگاه آنلاین، ابزارهای ارسال پوش و ریتارگتینگ، ابزارهای A/B تست و چند متغیره، ابزارهای مدیریت فروشگاه اینترنتی، ابزارهای بررسی محصولات و مشتریان، ابزارهای چت(Evergage ،Marketizator ،Cloudiq ،Woocommerce ،Trustpilot ،Crisp)

دسته چهارم:

ابزارهای تکرار چرخه که خود دارای چند دسته مانند: ابزارهای انتشار و مدیریت مطالب در شبکه های اجتماعی، تمرکز بر مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی، خدمات دهی آنلاین به مشتری، ابزارهای ارتباط با مشتری (CRM)، ابزارهای ارسال ایمیل انبوه، ابزارهای ارسال پیامک، ابزارهای بهینه سازی (Hootsuite، Novinhub، Brandmentions ،Daftarshoma ،Sarvcrm ،mailchi ،sms.ir)

برندسازی چیست؟

برند یک نام و نشان متمایز کننده از یک محصول یا خدمات است که در ذهن مخاطب هدف باقی می ماند. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر باعث ایجاد هویت به محصول و خدمات شما می شود. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولتان شخصیت بدهید و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنید. 

دیجیتال مارکتینگ

به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تجارب و تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است. با استفاده از برندینگ می توانید محصولات یا خدمات خود را سریع تر به مشتری بشناسانید و دلیل خوبی را برای انتخاب برند شما در بین هم صنفان خود به مشتری ارائه دهید.

مزایای برندینگ

همانطور که گفته شد برند همان تفاوت‌های شما با رقبا است. درواقع همان حسی است که مصرف‌کننده از محصول و خدمات شما خواهد داشت. هرچقدر مصرف‌کننده مزیت‌ها و تفاوت‌های محصول یا خدمت شما را بیشتر حس کند و از خرید و مصرف محصول حس رضایت بیشتری دریافت کند، احتمال ادامه و استمرار خرید و همچنین وفاداری او به برند بیشتر خواهد شد. برندها می‌توانند ابزار قدرتمندی در معرفی محصولات یا خدمات شما باشند زیرا می‌توانند عمیق و ماندگار باشند و در ذهن مشتری هک شوند.

برندسازی

تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در چیست؟

حال که به طور کامل با تعاریف و مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید به تفاوت آن ها می پردازیم. در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ شما محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین و بدون هیچ محدودیتی ارائه می دهید. در صورتی که برندسازی باعث شناخته شدن محصولات و خدمات شما می شود که با توجه به تجارب افراد نسبت به آن محصول یا خدمت ایجاد می شود. توجه داشته باشید که هر یک نیازمند استراتژی مربوط به خود می باشد که باید به صورت اصولی انجام شود.

جهت دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ یا برندسازی از متخصصین کایزن بهره مند شوید.

  • بازاریابی دیجیتال مارکتینگ روشی موثر برای جذب و افزایش مشتری است در صورتی که برندسازی روشی برای ایجاد توجه مشتری به محصول یا خدمت شما است.
  • بازاریابی دیجیتال مارکتینگ منجر به فروش می شود در صورتی که برندسازی منجر به شناخت و وفاداری مشتری می شود.
  • استراتژی های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ مدام در حال تغییر هستند در صورتی که برند سازی همیشگی و ثابت است.

کلام آخر

موفق شدن در برندسازی و دیجیتال مارکتینگ فرآیندی زمان بر است که یک شبه اتفاق نمی افتد. برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی، استراتژی و سرمایه گذاری مناسب داشته باشید. در این دو حوزه زمانی به موفقیت می‌رسید که صبور باشید و از متخصصین آن کمک بگیرید. دیجیتال مارکتینگ و برندسازی فعالیتی بلند مدت است و باید در این زمینه همیشه به روز باشید. انتظارات مشتریان را بشناسید، به بهترین نحو خواسته های آن ها را برآورده و اعتمادشان را جلب کنید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )