کسب درامد با کیک پزی و شیرینی پزی در منزل

یکی از مشاغل هنری و لذت بخش شیرینی پزی در خانه می باشد. اگر در این حرفه مهارت های لازم را دارید و هر بار که کار شیرینی پزی می کنید مورد تعریف و تمجید خانواده و دوستان خود قرار می گیرید، ما برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم که بتوانید به وسیله این مهارت و تخصص خود، کسب درآمد کنید و در آینده مجموعه کاری خود را بزرگ و بزرگتر کنید. 

اگرمی خواهید با شغل شیرینی پزی و کیک پزی به کسب درآمد عالی برسید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با مشاورین متخصص ما در مجموعه کایزن مشاوره کسب و کار  دریافت کنید. اگر مهارتتان کافی نیست اما علاقه بسیاری به کسب وکار خانگی کیک پزی دارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

شیرینی پزی

برای شروع کیک پزی چه باید کرد؟

اگر تصمیمتان جدی است و قصد دارید به وسیله کیک پزی در منزل کسب و کاری را راه اندازی کنید، لازم است، در دوره آموزش کیک پزی ثبت نام کنید که معمولا ۳ ماهه هستند. برای شروع به تعدادی ابزار نیاز دارید از جمله گاز فر، همزن برقی، قالب های ویژه و متنوع کیک و شیرینی، مواد اولیه شیرینی مانند آرد، شکر، شیر، نشاسته، تخم مرغ، کاکائو، دارچین و…. تمیزی و نظافت یکی از مهمترین فاکتور هایی می باشد که باید رعایت کنید. باید از مواد غذایی بهداشتی و سالم استفاده نمایید و از روز اول عادت کنید که از دستکش استفاده کنید.

نیازهای آموزشی

باید با همه وسایل شیرینی پزی آشنایی داشته باشید و روش استفاده از آنها را آموخته باشید. روش تهیه انواع شیرینی و کیک ها را به شکل دقیق و صحیح یاد بگیرید و توجه کنید که مواد غذایی هدر نروند. برای تهیه همه شیرینی ها و کیک ها اصول بهداشتی را رعایت کنید. چگونگی تزئین شیرینی ها و کیک های متنوع و خاص را فرا بگیرید تا بتوانید مطابق سلیقه و نظر مشتری ها فعالیت کنید. همچنین یادگیری شیوه بسته بندی شیرینی ها در ظروف یکبار مصرف، ازجمله مواردی است که به جذب مشتری کمک می کنند.

سرمایه اولیه

اگر شیرینی پزی را در منزل انجام دهید به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارید. فقط لازم است با هزینه نسبتا کمی وسایل و ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید.

وظایف و مسئولیت های افرادی که شیرینی پزی خانگی دارند

افرادی که شیرینی پزی خانگی دارند و انواع این شیرینی ها را درست می کنند، دارای وظایف و مسئولیت های مختلفی هستند که باید با آنها آشنا باشند تعدادی از مهمترین وظایف و مسئولیت های آنها عبارت است از :

شیرینی پزی

۱- مهارت لازم پخت کیک و شیرینی

آنها باید مهارت زیادی در حوزه انواع شیرینی پزی در طرح ها و مزه های مختلف داشته باشند. در واقع آنها باید قادر باشند که انواع شیرینی های تر، نان فانتزی، دسر سنتی و … را درست کنند. هر مشتری سفارش متفاوتی دارد که فرد قناد باید به خوبی با شیوه پخت آن آشنا باشد تا بتواند آن را با بهترین طعم و کیفیت به مشتری تحویل دهد.

۲- آشنایی با انواع مواد اولیه قنادی

شخصی که شغل شیرینی پزی را دارد باید به خوبی با انواع مواد اولیه قنادی آشنا باشد، در واقع هر کدام از مواد اولیه قنادی ویژگی های مختلفی دارد که او باید به خوبی با انواع مختلف آن ها آشنایی داشته باشد و مهارت های کیک پزی را بداند همچنین تجهیزاتی که برای قنادی مورد استفاده قرار می گیرد هم متنوع است و قناد باید به خوبی با انواع این ابزار ها و تجهیزات آشنایی داشته باشد. تعدادی از مواد اولیه که برای شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرند ویژگی های خاصی دارند و با شیوه های مشخص شده ای ساخته می شود که ضروری است قناد با آنها آشنا باشد.

۳- به کار بردن خلاقیت در پخت شیرینی

هر کدام از اشخاصی که شغل شیرینی پزی در خانه را انجام می دهند باید تلاش کنند برای خود برند مشخصی را ثبت کنند. یعنی اگر آنها شیرینی های مخصوص و ویژه ای درست کنند، مردم شیرینی ها را به اسم آن برند می شناسند. بنابراین بهتر است شخصی که شیرینی های خانگی در انواع مختلف درست می کند یک مدل خاص را هم بپزد که تنها مختص به خودش باشد.
پخت شیرینی های جدید مردم را تشویق می کند که آنها را امتحان کنند، به همین علت بهتر است شیرینی ها و کیک های جدیدی را در کسب و کار خانگی خود درست کنید تا مشتریان خود را به خرید ترغیب نمایید. روش های خیلی زیادی درباره پخت اولیه شیرینی وجود دارد که قناد باید با تمام این روش ها آشنا باشد. همانطوری که علم هر روز در حال پیشرفت است، در نظر داشته باشید، حرفه شیرینی پزی هم در جهت ارتقا مهارت های کیک پزی در حال پیشرفت است.
افرادی که تصمیم دارند وارد حرفه کیک پزی شوند باید به خوبی مهارت های کیک پزی را بیاموزند و با انواع کیک ها و شیرینی هایی که در تمام دنیا پخته می شوند آشنایی پیدا کنند در این صورت می توانند مشتریان بسیار زیادی جذب کنند و درآمد کیک پزی خود را افزایش دهند.

۴- نحوه چیدمان

یکی از دیگر وظایفی که برای شیرینی پزی خانگی بر عهده دارید و باید به آن توجه کنید این است که به بهترین حالت ممکن تمام شیرینی ها و کیک ها را تزئین کنید. تنها طعم و کیفیت آن شیرینی ها نیست که مهم است، بلکه شما باید به دیزاین آن هم توجه داشته باشید. در این حالت نظر مشتریان را به شیرینی های تهیه شده خود جلب می کنید تا آن ها را امتحان کنند. در نظر داشته باشید که اکثر اوقات افراد، مجذوب خوراکی هایی می شوند که ظاهر جذاب و زیبایی دارند، بنابراین شما هم باید به این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشید.

Pastries

مزیت های شیرینی پزی خانگی

حتما همه شما به خوبی می دانید هر شغلی مزیت ها و معایب خیلی زیادی دارد. شما برای اینکه یک شغل را انتخاب نمایید باید به مزیت های شیرینی پزی خانگی نیز توجه بسیاری داشته باشید تا با علم و آگاهی کاملی این شغل را برای خود انتخاب کنید. تعداد زیادی از افرادی که این شغل را انتخاب می کنند، خانم هستند که انواع شیرینی ها را درست کرده و به قنادی ها و اشخاص می فروشند.

سبک کاری

بسیاری ازافراد علاقه دارند سبک کاری داشته باشند و در بعضی از ماه های سال فعالیت نکنند. البته که امروزه به علت مشغله ها و هزینه های زیاد زندگی، اکثر افراد مجبور هستند، کار کنند تا هزینه های زندگی خود را تامین کنند. شما هنگامی که این شغل را برای خود انتخاب می کنید، این امکان را دارید در بعضی از ایام سال مثل محرم و صفر به فعالیت های دیگر خود بپردازید، چرا که در این ایام مراسم های زیادی برگزار نمی شود.
بعضی از افراد هم تمایل دارند که از طریق فروش غذای خانگی امرار معاش کنند و سوالی که ممکن است برایشان پیش بیاید این است که چگونه غذای خانگی خود را بفروشیم برای اطلاع از کسب درآمد از این شغل حتما مقاله فروش غذای خانگی را مطالعه کنید.

نیاز به مکان و جای خاصی ندارید

یکی از دیگر ویژگی هایی که کسب و کار شیرینی پزی خانگی دارد، این است که شما برای انجام دادن این فعالیت نیازی نیست مکان به خصوصی را اجاره کنید. در حقیقت آنها این امکان را دارند که در منزل خود انواع شیرینی و کیک ها را با شیوه های مختلف بپزند و به مشتریان خود ارائه دهند. در حقیقت اگر شما قصد داشته باشید مکان خاصی را برای انجام دادن فعالیت خود اجاره کنید، باید قسمتی از درآمدتان را به اجاره اختصاص دهید.
بنابراین این موضوع هم یکی از اصلی ترین کار شیرینی پزی به شمار می رود که شما می توانید برای شروع کار شیرینی پزی آن را در نظر داشته باشید. تعدادی از افراد هستند که انبار و یا قسمتی از منزل شان را به انجام امور خود اختصاص می دهند.

نیاز به وسایل بسیار پیشرفته ندارید

شما برای راه اندازی هر کسب و کاری باید ابزار و تجهیزات خاصی را آماده کنید که بدون شک برای راه اندازی کار شیرینی پزی نیزباید ابزار و تجهیزاتی را تهیه کنید. اما در ابتدا که نمی توانید هزینه های زیادی را برای شروع این کسب و کار پرداخت کنید، بهتر است از وسایل ساده تری استفاده کنید. شما با بهره مندی از وسایلی که خیلی پیشرفته نیستند هم می توانید بهترین و با کیفیت ترین انواع کیک و شیرینی را درست کنید. حتما در زمان پخت انواع شیرینی به تزئین کیک و شیرینی توجه داشته باشید.

برای راه اندازی شغل شیرینی پزی خانگی چه خصوصیاتی باید داشته باشید ؟

شما برای اینکه کسب و کار شیرینی پزی خانگی را شروع کنید، باید ویژگی های شخصیتی خود را هم با این کسب و کار مطابقت دهید. در حقیقت بعضی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که شما باید برای شروع شغل شیرینی پزی داشته باشید و آن را تقویت کنید عبارت است از :

milka1 27091917440444 3

۱- خلاق بودن

خلاق و خوش ذوق بودن یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که شما باید دارا باشید. در واقع این حرفه یک هنر است و شما باید برای این هنر احترام قائل باشید. توجه داشته باشید که افراد تمایل دارند بهترین شیرینی ها و دسرهای خوش مزه دنیا را میل کنند، بنابراین به عنوان یک قناد حرفه ای تلاش کنید، خواسته مشتریان را برطرف کنید.

۲- مسئولیت پذیر بودن

مسئولیت پذیر بودن یکی از ویژگی های دیگری است که باید داشته باشید. در صورتی که سفارش های مشتریان به دست آنها نرسد، قطعا آنها دیگر از شما خرید نخواهند کرد. بنابراین در زمان مقرر سفارش را تحویل دهید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از مواد اولیه مرغوب می باشد زیرا مستقیما با سلامت افراد سروکار دارد و اگر از مواد اولیه بی کیفیت استفاده کنید سلامت آن ها را به خطر خواهید انداخت و با گذشت زمان مشتریان خود را از دست خواهید داد.

۳- سرعت عمل بالا

یکی از ویژگی های دیگری که برای درست کردن شیرینی پزی خانگی باید به آن توجه داشته باشید سرعت عمل و دقت بالا است. شما باید توانایی مدیریت زمان را داشته باشید و زمانی که سرتان شلوغ می شود هم بتوانید سفارش های خود را با همان کیفیت تولید کنید تا نیازهای مشتریان خود را مرتفع کرده باشید.

۴- تمیز بودن و رعایت بهداشت در کار

ویژگی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تمیز بودن است. آشپزخانه و یا مکانی که شما از آن استفاده می کنید، باید همواره تمیز و مرتب باشد. در این حالت خودتان هم تمرکز بیشتری برای انجام دادن فعالیت های خود خواهید داشت. 

۵- توانایی انجام دادن کار گروهی

توانایی انجام دادن فعالیت گروهی خیلی اهمیت دارد و زمانی که شما مشتریان تان افزایش می یابد باید بتوانید با افراد دیگر به صورت گروهی فعالیت کنید. در این صورت سفارش ها را در زمان کوتاه تری آماده کرده و به دست مشتریان خود می رسانید.

بازاریابی و پیدا کردن مشتری

با ایجاد صفحات در فضای مجازی و گرفتن تصاویر جذاب از شیرینی ها و کیک هایی که درست کرده اید می توانید نمونه کار خود را در معرض دید دیگران و شیرینی پزی ها قرار دهید. با درخواست معرفی تان به وسیله دوستان و پیج هایی که تعداد دنبال کننده های زیادی دارند، می توانید به شناخته شدن خود توسط دیگران کمک کنید. هرچه تصاویر زیباتر و طرح های زیباتری برای کیک ها و شیرینی هایتان استفاده نمایید، مشتری بیشتری جذب خواهید کرد. حتی می توانید در نمایشگاه های فصلی که هر ساله در منطقه شما برگزار می شود حضور داشته باشید و با گرفتن یک غرفه نمونه کارهای خود را در معرض نمایش بگذارید و با چاپ تراکت و تبلیغات مراجعه کنندگان را به سمت صفحه خود در اینستاگرام هدایت کنید. روش دیگه ای که می توانید برای پیدا کردن مشتری برای کسب و کار خانگی شیرینی پزی استفاده کنید، کمک گرفتن از سوپر مارکت های محله تان است. می توانید روزانه کیک های متفاوتی بپزید و آنها را برش بزنید و از مغازه داران بخواهید به بچه هایی که برای خرید مواد غذایی به سوپر مارکت ها مراجعه می کنند به جای فروش کیک های شرکتی و کارخانه ای، شیرینی و کیک های دست ساز و سالم بدهند. مطمئن باشید خانواده ها خیلی از این ایده استقبال خواهند کرد. اگر محل زندگی شما به صورت آپارتمانی است می توانید برای مناسبت های متفاوت کیک درست کنید و به همسایه های خود بفروشید. اصولا این شیوه جواب می دهد مخصوصا در شهرهای بزرگ که بیشتر مردم حوصله شلوغی و ترافیک را ندارند. روش دیگر برای پیدا کردن مشتری و درآمد عالی، داشتن همکاری با دفاتر تشریفات است. در صورتی که بتوانید محصولات خودتان را با داشتن کیفیت مواد اولیه و همچنین ظاهری زیبا ارائه کنید مطمئنا می توانید همکاری مداومی را با این گونه دفاتر داشته باشید. این دفاتر معرف محصولات شما در مجالس شادی و عزا و سمینارها خواهند بود. اگر علاقه زیادی به حرفه آشپزی دارید می توانید مقاله” فروش آنلاین غذای خانگی ” را مطالعه نمایید و با چگونگی راه اندازی این حرفه آشنا شوید و به درآمد خوبی دست یابید.

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )

با دوره

طعم پول 

الان کسب درآمدت رو شروع کن: