فروش آنلاین غذای خانگی

با فروش غذای خانگی دچار مشکل هستید؟ از بازاریابی غذای خانگی اطلاعی ندارید؟ در این مقاله قصد داریم راه های کسب درآمد از این شغل را به شما بگوییم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. تا حالا به این فکر کرده اید که از مهارت آشپزی خود در اینترنت کسب درآمد کنید؟ چقدر می توانیم از فروش آنلاین غذای خانگی درآمد داشته باشیم؟

اگر به شکل جدی فعالیت کنید، می توانید ماهانه حداقل ۵ میلیون تومان کسب درآمد کنید. برای توضیح بیشتر، بیایید دو شغل اینترنتی در حوزه آشپزی را با هم بررسی کنیم.

فروش آنلاین غذای خانگی
فروش آنلاین غذای خانگی

آموزش آشپزی در اینترنت

فروش غذای خانگی:

اگر یک سایت آموزشی در حوزه آموزش آشپزی راه اندازی کنید و ماهانه ۵ هزار مخاطب از سایت شما دیدن کنند، اگر بتوانید تنها به ۵۰ نفر از آن مخاطبان یک مجموعه فیلم آموزش آشپزی بفروشید، به عنوان مثال به قیمت ۴۰ هزار تومان، در ماه ۲ میلیون تومان می توانید درآمد زایی داشته باشید

آشپزخانه اینترنتی

یکی از روش های کسب درآمد برای آشپزها این است که به فروش آنلاین غذای خانگی بپردازند. البته فروش آنلاین غذای خانگی برای اشخاصی مناسب است که در شهرهای بزرگ با حداقل ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

تصور کنید شما در پخت غذاهای ایرانی مهارت دارید. اگر بتوانید در ماه سفارش ۵۰۰ پرس غذای ۳۰هزار تومانی بگیرید، ماهانه ۱۵ میلیون تومان فروش غذا دارید. حتی اگر ۵ میلیون از این مبلغ به منظور خرید مواد اولیه صرف شود، در ماه ۱۰ میلیون تومان سود خواهید داشت.

برای فروختن ۵۰۰ پرس غذا در یک ماه، لازم است ۲۰ مشتری ثابت داشته باشید که در هر روز کاری (۲۵ روز غیر تعطیل) سفارش یک پرس غذا بدهند. پیدا کردن ۲۰ مشتری ثابت از بین مغازه های بازار، یا کارمندان شرکت ها و سازمانها کار سختی نیست.این اشخاص را می توانید حتی به شکل حضوری و بدون اینترنت هم پیدا کنید.

چه کاری می توانم راه بیندازم؟

ایده هایی که در اختیار شما می گذاریم، شامل دو دسته زیر است:

  • آموزش هنر های مربوط به آشپزی و پخت و پز
  • فروش غذا (فروش آنلاین غذای خانگی)

در ادامه، هر یک از این دو دسته را توضیح می دهیم و برای هر یک از آن ها چند ایده معرفی می کنیم.

اگر در حوزه ی فروش غذای خانگی دچار مشکل هستید همین الان با مشاوران متخصص ما مشاوره کسب و کار رایگان دریافت کنید.

آموزش آشپزی در اینترنت
آموزش آشپزی در اینترنت

آموزش مهارت های مربوط به آشپزی

فروش آنلاین غذای خانگی:

تقریبا نصف جمیعت ایران را دختران و بانوان تشکیل می دهند. یعنی بیشتر از ۴۰ میلیون نفر. از این تعداد حداقل ۲۰ میلیون نفر آنها به دسترسی به اینترنت دارند. خیلی از آنها علاقمند به آموزش آشپزی هستند.یکی تازه ازدواج کرده قصد دارد آشپزی را به صورت حرفه ای یاد بگیرد تا برای شوهرش و مهمانانش غذاهای خوشمزه درست کند.

آن یکی به سلامت خانواده اهمیت می دهد و قصد دارد شیوه پخت غذاهای سالم را یاد بگیرد و دیگری عاشق شغل شیرینی پزی است و میخواهد از درآمد کیک پزی خانگی بهره ببرد خلاصه هر کسی امکان دارد برای یادگیری مهارت شما به آموزش های شما نیاز داشته باشد.

تازه، بعضی از آقایان هم به علت علاقه یا به دلیل شغل شان امکان دارد به یادگیری آشپزی داشته باشند. اگر شما بتوانید به این دست از اشخاص کمک کنید، پس حتماً می توانید از آن فعالیت نیز کسب درآمد کنید.قبل از معرفی دیگر روش های کسب درآمد، اجازه بدهید ۱۰ ایده برای کسب درآمد با آموزش آشپزی را برای شما توضیح دهیم.

۱۰ ایده برای کسب درآمد از طریق آموزش آشپزی در اینترنت

۱- آموزش آشپزی (غذاهای ایرانی، خارجی، فست فود)

۲- آموزش پخت غذاهای رژیمی و سالم

۳- آموزش تهیه سالاد، دسر و سوپ

۴- آموزش شیرینی پزی

۵- آموزش درست کردن بستنی

۶- آموزش تهیه ترشی جات

۷- آموزش پخت آش

۸- آموزش تهیه انواع مربا

۹- آموزش درست کردن ژله

۱۰- آموزش سفره آرایی

۱۰ ایده برای کسب درآمد از طریق آموزش آشپزی در اینترنت

آشپزخانه اینترنتی (فروش آنلاین غذای خانگی)

فروش آنلاین غذای خانگی:

اکثر مواردی را که در قسمت قبل به منظور آموزش گفتیم، می توانید به شکل اینترنتی هم بفروشید.

اما احتمالا فروش آنلاین غذای خانگی منطقی تر باشد. اشخاصی که زمان کافی برای تهیه غذا ندارند و مجبورند در منزل یا محل کار غذا بخورند مشتری ثابت شما هستند.

البته شما رقبای بسیاری دارید. رستوران ها، ساندویچی ها ،کترینگ ها و مراکز تهیه غذا (بیرون بر) و پیتزا فروشی ها که اکثرا پیک دارند و غذا را در محل تحویل می دهند. شما باید با داشتن یک مزیت بخصوص با آنها رقابت کنید.

اگر در منزل غذا تهیه می کنید، مهمترین مزیت شما ارائه غذای خانگی  می باشد. هیچکدام از رستوران ها و مراکز تهیه غذا این ادعا را نمی توانند داشته باشند.

مزیت دوم: می تواند غذای ارزان  قیمت  باشد. شما می توانید با تهیه مواد اولیه از یک محل ارزان و دریافت سود کمتر به نسبت رستوران ها غذای ارزان تری تحویل مشتری دهید.

مزیت سوم: تضمین سالم بودن غذا می باشد. می توانید با استفاده کردن از روغن های سالم (مانند کنجد، ذرت و غیره) و استفاده کردن از سبزی و مواد تازه این اطمینان را به مشتری هایتان بدهید که غذای شما کاملا سالم، کم کالری و یا رژیمی کی باشد.

حتی می توانید برای هر مشتری یک منوی ویژه او داشته باشید. تا او هر بار که سفارش غذا می دهد مطمئن باشد که غذای ویژه و مناسب خود را تحویل می گیرد.

اما بعد از تعیین یکی از دو شیوه کسب درآمد (آموزش یا فروش آنلاین غذای خانگی)، مهمترین کار بازاریابی می باشد. اینکه به چه صورت مشتریانی در اینترنت پیدا کنیم و به چه صورت به آنها خدمت ارایه دهیم و کسب درآمد کنیم.

آشپزخانه اینترنتی (فروش آنلاین غذای خانگی)
آشپزخانه اینترنتی (فروش آنلاین غذای خانگی)

نحوه بازاریابی غذای خانگی در اینترنت

فروش آنلاین غذای خانگی:

اگر قصد دارید در اینترنت آشپزی (یا دیگر مهارت ها) را آموزش بدهید، باید برای شروع تعدادی آموزش رایگان تهیه کنید. بعد از شناخته شدن و جمع آوری تعدادی مخاطب، می توانید به آنها یک پکیج آموزش آشپزی بفروشید. ما به این پکیج آموزشی، محصول آموزشی می گوییم. محصول آموزشی می تواند یکی از گزینه های زیر باشد:

کتاب الکترونیک (eBook):  یک آموزش حدوداً ۳۰ صفحه ای دارای متن و تصویر، که به شکل یک فایل پی‌دی‌اف ارائه می شود.

برای هر قسمت از توضیحات خود، باید یک یا چند تصویر با کیفیت قرار دهید. عکس ها را می توانید از اینترنت و یا با دوربین گوشی خود تهیه کنید.

فیلم آموزشیمی توانید چند مدل غذا یا خوراکی دیگر را در یک ویدئو یک ساعته آموزش دهید. برای این کار نیاز است با دوربین یا موبایل از مراحل کار فیلم بگیرید. به همراه گرفتن فیلم، باید با صدای واضح نیز توضیح دهید. برای فروش محصولات آموزشی در اینترنت ۴ روش وجود دارد: اینستاگرام، اپلیکیشن موبایل، تلگرام و وب سایت آموزشی.

۱اینستاگرام

اینستاگرام بیشتر از ۲۰ میلیون مخاطب در ایران دارد. می توانید با ارائه آموزش هایی به صورت تصویر یا فیلم های کوتاه، توجه و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. بعد از آن اقدام به فروش محصولات آموزشی کنید. برای شروع فعالیت در اینستاگرام، ابتدا باید یک صفحه (پیج) تولید کنید. سپس، آن را به دوستان و اطرافیان خود معرفی کنید تا شما را دنبال کنند.

در مرحله بعد، از آنها بخواهید تا صفحه شما را به دیگران معرفی کنند. به صورت منظم، عکس ها یا کلیپ های آموزشی کوتاه تولید کنید و در پیج‌ تان قرار دهید. به مرور آموزش های خود را به صورت یک محصول آموزشی کامل جمع آوری کنید. با افزایش تعداد دنبال کننده هایتان، حالا می توانید به آنها پیشنهاد دهید محصول آموزشی تان را از شما خریداری کنند.

۲تلگرام

فعالیت هایی که باید انجام دهید شبیه اینستاگرام می باشد. با این تفاوت که در تلگرام می توانید در کانال خود، پست های متنی هم قرار دهید. یعنی می توانید علاوه بر تصویر و ویدئو، از متن هم استفاده نمایید. برای بیشتر شدن اعضای کانال تلگرامی می توانید با کانال های دیگر تبادل کنید. یعنی کانال های همدیگر را در کانال خود تبلیغ می کنید. این شیوه رایگان است. اگر مقداری هزینه کنید، تبلیغ کردن محصولات و کانال تان در کانال های دیگر هم شیوه خوبی است.

۳اپلیکیشن موبایل

شیوه دیگر برای کسب درآمد، راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل است. در اپلیکیشن هم شبیه دیگر روش ها، باید تعداد بسیاری فیلم و آموزش رایگان داشته باشید و به همراه آن فروش آنلاین غذای خانگی داشته باشید. البته تولید چنین اپلیکیشنی برایتان هزینه بسیاری دارد (حداقل ۱۰ میلیون تومان). بنابراین اگر قصد ندارید پول زیادی صرف کنید، از دیگر روشها استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله بازاریابی موادغذایی را مطالعه کنید.

 فروش آنلاین غذای خانگی کاملا مناسب خانم های خانه دار است و اگر یک بانوی خانه دار قصد داشته باشد برای خود کسب و کار اینترنتی راه بیندازد فروش آنلاین غذای خانگی و یا آموزش غذا ها می تواند بهترین شیوه و ایده باشد. این روش کسب درآمد سختی ها و مشکلات خود را دارد اما اگر بتوانید با دقت و تلاش زیاد آن را تولید و مدیریت کنید به درآمد های خیلی بالایی دست پیدا خواهید کرد.

فروش آنلاین غذای خانگی

نویسنده: مهندس محمد دالانی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست مشاوره
(سریع و آسان )

با دوره

طعم پول 

الان کسب درآمدت رو شروع کن: